ذبح ۵۵ راس گوسفند در طرح «نذر قربانی» به همت کانون ‌«شهید رحمانیان» جهرم

ذبح ۵۵ راس گوسفند در طرح «نذر قربانی» به همت کانون ‌«شهید رحمانیان» جهرم

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰
ترابفرد گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در طرح ماهانه ‌«نذر قربانی» کانون فرهنگی و هنری ‌«شهید علی اکبر رحمانیان» تعداد ۵۵ راس گوسفند ذبح و بسته های گوشت میان خانواده های نیازمند توزیع شده است.

«هادی ترابفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: قربانی کردن از سنت ‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی زیادی دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم افزود: آثار قربانی کردن بسیار زیاد بوده که برای محروم نماندن از آن حتی سفارش شده که قرض کنیم؛ همچنانکه پیامبر به همسرشان ام سلمه اینچنین سفارش کردند: «اسْتَقْرِضِی وَ ضَحِّی فَإِنَّهُ دَیْنٌ مَقْضِی‏؛ قرض کن و قربانی نما که پول آن قرض پرداخت می‌ شود.»

 

وی بیان کرد: البته اگر کسی توانایی مالی اندکی دارد می‌تواند به صورت مشترک در قربانی شریک شده و با سهمی هر چند کم از آن آثار و نتایج بهره ببرد.

 

ترابفرد با اشاره به سنت قربانی گوسفند در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان»، مسجد «حضرت امیرالمومنین (ع)» جهرم خاطرنشان کرد: در همین زمینه این کانون فرهنگی و هنری در ابتدای ماه‌های قمری اقدام به قربانی گروهی با سهیم شدن خیرین در ثواب این امر خداپسندانه اقدام می کند.

 

وی عنوان کرد: در این راستا از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در مجموع افزون بر ۱۳۰ میلیون تومان جمع آوری و تعداد ۵۵ راس گوسفند قربانی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» گفت: همچنین بسته های گوشت حاصل از این قربانی ها توسط بچه های مسجد بین نیازمندان توزیع شده است.

 

ترابفرد با اشاره به اینکه طرح نذر قربانی همچنان در این کانون فرهنگی و هنری ادامه دارد، تصریح کرد: از تمام افرادی که در امر قربانی اول ماه قمری به هر نحو سهیم بوده‌ و همکاری کرده اند قدردانی کرده و امیدواریم خداوند متعال به احسن وجه قبول کند.

 

پایان پیام/ 691