بیانات مقام معظم رهبری در «۱۹ مهر» فصل الخطاب متولیان مسجدی است

بیانات مقام معظم رهبری در «۱۹ مهر» فصل الخطاب متولیان مسجدی است

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام یارمحمدی بر ضرورت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در« ۱۹ مهرماه» تاکید کرد و گفت: بیانات ایشان فصل الخطاب و اولویت متولیان فرهنگی و مسجدی است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال 91 در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: تحقق بخشیدن به فرمایشات ایشان در اولویت متولیان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمد نقی یارمحمدی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت های عظیم کشور محسوب می شود، گفت: از زمان تشکیل این مراکز تاکنون، جوانان و نوجوانان بسیاری در آن عضو شده و از برنامه های فرهنگی و هنری مساجد بهره مند می شوند.

 

وی از کانون های فرهنگی و هنری به عنوان زیربنای فعالیت های فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: این مرکاز در جایگاه اصلی و موثر خود و در کنار مساجد مستقر شده است.

 

حجت الاسلام یارمحمدی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری یک ظرفیت اثرگذار فرهنگی است که در 19 مهر مقام معظم رهبری در سفر به خراسان جنوبی به دغدغه های خود در مباحث فرهنگی اشاره کرد و بر جذب جوانان به این مراکز تاکید فرمودند.

 

مدیر ستاد فهمای استان زنجان با یادآوری اینکه قرار گرفتن این مراکز در کنار مسجد ظرفیت مهمی را برای تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای آموزه های دینی فراهم می کند، افزود: شناساندن و معرفی این مراکز و تعامل با سایر دستگاه های متولی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام یار محمدی بر آشنایی جوانان با مکتب اسلام ناب محمدی و اندیشه تشیع تاکید کرد و گفت: برای تحقق بخشیدن به فرموده مقام معظم رهبری بایستی برنامه ریزی برای جذب جوانان به کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج با جدیت در دستور کار متولیان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ساماندهی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه فهما گفت: این سامانه از زمان راه اندازی تاکنون طرح های متنوعی را در قالب برنامه های فرهنگی و هنری به اجرا درآورده است.

 

پایان پیام/ 73