حمایت رهبری از کانون‌های مساجد، انگیزه فعالیت‌ جدی‌تر را به بچه‌های مسجد داد

حمایت رهبری از کانون‌های مساجد، انگیزه فعالیت‌ جدی‌تر را به بچه‌های مسجد داد

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام چراغی‌پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کانون‌های مساجد در ۱۹ مهرماه ۹۱، گفت: این حمایت همه جانبه معظم‌له از کانون های مساجد افقی جدید پیش روی بچه‌های مسجد گشود.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 91 درباره کانون های مساجد، اظهار کرد: ایشان در آن روز در دیدار با علما و روحانیون استان خراسان شمالی تاکید کردند: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید».

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد: این حمایت همه جانبه معظم‌له از کانون های مساجد افقی جدید پیش روی بچه های مسجد گشود و باعث شد که با برنامه ریزی گسترده و جدیت بیشتر فعالیت ها را پیش ببرند چنان که در استان ایلام که از استان های کم‌برخوردار کشور محسوب شود، برنامه های متنوع و متعدد در کانون های شهری و روستایی کلید خورد.

 

وی با بیان اینکه این سخنان با بخشیدن انگیزه و امیدِ انجام فعالیت های جدی و جدید به کانون های مساجد، سبب اتفاقات مبارکی شد، گفت: چنان که فعالیت های اثرگذار دینی، فرهنگی و قرآنی به ویژه در مناسبت های ملی مذهبی آغاز شد و طرح هایی با گستره ملی طراحی و اجرا شدند.

 

حجت الاسلام چراغی‌پور با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر هم‌افزایی کانون های مساجد و بسیج «با همکاری بسیج، این کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید»، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از فعال ترین ارکان های مسجدی، همواره از همکاری و هم‌افزایی با دیگر ارکان مسجدی استقبال کرده اند چنان که در استان ایلام قریب به یک هزار مسجد، تکیه و حسینیه چنین هستند.

 

وی با اشاره به راه اندازی شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری در استان ها، گفت: در پی هم‌افزایی های صورت گرفته با ارکان مسجدی، استعدادیابی، کارآفرینی و اشتغال زایی در کانون های مساجد مورد توجه قرار گرفته و شاهد پیشرفت های چشمگیر بچه های مسجد هستیم.

پایان پیام/ 9