اجرای برنامه توسط گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در پیاده‌روی اربعین

اجرای برنامه توسط گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در پیاده‌روی اربعین

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸
عنایتی با بیان‌اینکه اقدامات کانون‌های مساجد کشور و حوزه هنری موج جدیدی در احیای سرود به ویژه در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است، گفت: برخی از گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور در پیاده‌روی اربعین به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید عنایتی» در نشست خبری تولید آلبوم سرود «همصدا با اربعین» و شروع گام سوم طرح ملی «هوای تازه» که امروز (چهارشنبه، 17 مهر ماه) در محل حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه اجرای سرود چهل هزار نفری گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در در روز دوازدهم بهمن 1397 و در ایام بزرگداشت چهل سالگی انقلاب کار بسیار فاخر بود و موج خوبی در حوزه سرود در کشور ایجاد کرد، گفت: در پی آن اقدام مناسب ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصمیم گرفت تعدادی از کارشناسان سرود کشور را گرد هم آورد تا از تجارب و دانش آنان در این زمینه استفاده کند و طی چند جلسه کارشناسی، مقرر شد طرح ملی هوای تازه در شش گام اجرا شود.

 

دبیر اجرایی طرح ملی «هوای تازه» افزود: طی فراخوانی بهترین مربیان فنی گروه های سرود از جمله آنهایی که در کانون های مساجد فعال هستند، شناسایی شده و آموزش های لازم را دریافت کردند.

 

وی اضافه کرد: تعدادی از گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر پیاده روی اربعین حسینی حاضر می شوند و قطعاتی را اجرا می کنند.

 

عنایتی در ادامه وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه هنری در رشته های مختلف از جمله سرود را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: این همکاری توانسته جریان ساز باشد، به طوری که توجه دستگاه ها و نهادهای مختلف به گروه های سرود طی سالیان اخیر افزایش یافته است.

 

وی در پایان با بیان اینکه سرود برای رسیدن به اهداف عالی و تربیتی کارکرد بسیار مهم و اثرگذاری دارد، خاطرنشان کرد: هرچه از دهه 60 گذشت این موضوع کمرنگ تر شد به طوری که توجهات به سرود هر سال کمتر و کمتر می شد تا اینکه اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حوزه هنری توانست موج جدیدی در حوزه سرود و احیای سرود  به ویژه در مناطق محروم کشور ایجاد کند.

 

 

پایان پیام/ 397