تولید آلبوم «همصدا با اربعین» با همراهی بیش از ۱۲۰ گروه سرود/ آغاز گام سوم طرح ملی «هوای تازه»

تولید آلبوم «همصدا با اربعین» با همراهی بیش از ۱۲۰ گروه سرود/ آغاز گام سوم طرح ملی «هوای تازه»

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سعادتی با بیان‌اینکه هنر بهترین ابزار برای ماندگار کردن اربعین حسینی و زمینه‌سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی، است: آلبوم سرود «همصدا با اربعین» در همین راستا و با همراهی بیش از دو هزار نفر در قالب ۱۲۰ گروه سرود، تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی» در نشست خبری تولید و رونمایی از آلبوم سرود «همصدا با اربعین» و شروع گام سوم طرح ملی «هوای تازه» که امروز (چهارشنبه، 17 مهر ماه) در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به افزایش فعالیت های فرهنگی در حوزه اربعین حسینی طی سالیان اخیر و به همت دستگاه ها و نهادهای مربوطه گفت: امسال گروه های هنری و فرهنگی در رشته های شعر، نمایش، سرود و تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین حسینی بیه اجرای برنامه می پردازند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: کنگره شعر اربعین، شنبه هفته آینده در خوزستان و با حضور شاعران ایرانی و خارجی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار گروهی شامل استادان حوزه علمیه و دانشگاه برای بررسی آثار و واکاوی اهمیت و جایگاه پیاده روی اربعین در معادلات جهانی و شکل گیری تمدن سازی اسلامی به پیاده روی اعزام شده اند.

 

سعادتی کار هنرمندان در حوزه اربعین از نظر ابلاغ پیام عاشورا را همچون کار حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه عاشورا دانست و گفت: رسانه های ما نیز باید همچون هنرمندان به هوش باشند و ابعاد مختلف حماسه بزرگ اربعین را به جهانیان نشان دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هشت برنامه محوری از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه اربعین حسینی، یادآور شد: این کانون ها 10 موکب محوری در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین و همچنین 10 موکب محوری در مرزهای ایران به ویژه در مناطقی که زائران خارجی از کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان روانه پیاده روی اربعین می شوند، راه اندازی کرده اند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: تولید مستند «از فردوس تا فردوس» و برگزاری مراسم بیعت با امام و پیوند با شهدا از برنامه های دیگر این ستاد در حوزه اربعین حسینی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش کنیم گروه های سرود را در سراسر کشور و با محوریت مساجد احیا کنیم زیرا مقام معظم رهبری فعالیت این گروه ها را موثر و به هوای تازه تشبیه کردند، گفت: طرح ملی هوای تازه در شش گام اجرا می شود و تلاش داریم این طرح در سراسر کشور و نه صرفا در پایتخت و مراکز استان ها اجرا شود.

 

سعادتی اظهار کرد: استعدادهایی در برخی نقاط محروم کشورمان داریم که کارهای فاخری حتی به زبان های انگلیسی و عربی تولید می کنند.

 

وی افزود: بیش از دو هزار نفر در قالب 120 گروه سرود اجرای سرود همصدا با اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر را انجام داده اند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد اضافه کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای ماندگار کردن اربعین حسینی و زمینه سازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین یکی از جلوه های جامعه مهدوی است و هنرمندان، رسانه ها و سایر فعالان فرهنگی باید تلاش کنند پیام های ارزشمند اربعین را به گوش جهانیان برسانند.

 

پایان پیام/ 397