کانون های فرهنگی هنری حلقه وصل جوانان و نوجوانان با مساجد باشند

کانون های فرهنگی هنری حلقه وصل جوانان و نوجوانان با مساجد باشند

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مساجد باید به دو بازوی فرهنگی با عنوان «بسیج و کانون فرهنگی هنری» مجهز باشند تا شاهد رونق معنوی این پایگاه های دینی باشیم، گفت: باید این کانون ها حلقه وصل باشند تا مساجد به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت 19مهر سالروز بیانات رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) در جمع روحانیون استان خراسان شمالی پیرامون تقویت فعالیت های مسجدی با همکاری کانون های فرهنگی هنری و بسیج، اظهار کرد:تنوع بخشیدن و بازگرداندن مسجد به کارکردهای صدر اسلام‌ نظیر کارکردهای عبادی، اقتصادی، سیاسی و علمی ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه تعامل و هم افزایی با نسل جوان یک ضرورت و یک واقعیت است چراکه کارکردن برای نوجوانان و جوانان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که آنها را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد، افزود: کانون های مساجد برای جذب نونهالان و کودکان نیز باید برنامه داشته باشند چراکه تربیت دینی آینده سازان این مرزو بوم یک ضرورت انکاناپذیر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تمامی مساجد باید به دو بازوی فرهنگی با عنوان «بسیج و کانون فرهنگی هنری » مجهز باشند تا شاهد رونق معنوی این پایگاه های دینی باشیم، گفت: متولی رسمی فعالیت های فرهنگی مساجد کانون های فرهنگی هنری هستند باید این کانون ها حلقه وصل باشند تا مساجد به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

 

وی با تاکید براینکه دشمنان اسلام اعتقادات نسل جوان را هدف گرفته، افزود: فعالان فرهنگی مساجد باید افرادی را برای دیالوگ درست فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی با نسل جوان وصل کنند تا با یکدیگر پرسش و پاسخ متناسب در راستای رفع شبهات و تقویت بعد معنوی جوانان داشته باشند.

 

امام جمعه ساری، به منویات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون استان خراسان شمالی مبنی براینکه «من سفارش میکنم مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید» اشاره و بر لزوم توجه به مسائل علمي و فرهنگي نوجوانان توسط مسئولان فرهنگي مساجد تاکید کرد و افزود: تربیت نسلی متعهد و انقلابی رسالت مهمي است كه بايد همواره به آن عنايت خاص داشت.

 

وی در بخشی از سخنانش به نیمه فعال یا راکد بودن برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت:ائمه جماعات می توانند در فضایی غیر از مسجد، مراکزی را برای تعامل و همنشینی با نسل جوان آماده کنند اما پسندیده نیست چرا که هدف این که نسل جوان در فضای مسجد حضور پیدا کنند با مسجد آشنا و مانوس باشند از اینرو می طلبد کانون های مساجد فعال تر از امروز باشند.

پایان پیام/ 286