دعوت مسجد بمبئی از هندوها برای آشنایی با اسلام

دعوت مسجد بمبئی از هندوها برای آشنایی با اسلام

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸
مسجد بمبئی به منظور از بین بردن تصورات غلط غیرمسلمانان از اسلام، هندوها را برای حضور در این خانه خدا دعوت کرد. بازدید هندوها از مسجد بمبئی بخشی از طرح سازمان مذهبی «جماعت اسلامی هند» است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «indiatimes»، مسجد بمبئی از غیر مسلمانان دعوت کرد تا برای از بین بردن تصورات غلطی که در ذهن خود از اسلام و مسلمانان دارند به این مسجد بیایند.

 

«جیواجیرائو پاتیل» همیشه فکر می کرد غیرمسلمانان اجازه ورود به مساجد را ندارند تا اینکه فرصتی برای بازدید از مسجد بمبئی برای او پیش آمد.

 

او در میان ده ها هندویی بود که دو ساعت از زمان خود را در مسجد «سانا» واقع در «میرا» در بمبئی گذراندند.

 

پاتیل در این باره گفت: این یک احساس فوق العاده بود. امروز من فهمیدم که همه حتی غیر مسلمانان می توانند وارد مساجد بشوند. در مسجد هیچ کس جایگاه ویژه ای ندارد؛ یک فقیر می تواند در صف اول بنشیند و ثروتمنددترین فرد دنیا ممکن است در ردیف آخر قرار بگیرد.

 

بازدید هندوها از مسجد بمبئی بخشی  از طرح سازمان مذهبی «جماعت اسلامی هند» است که مساجد را به غیر مسلمانان معرفی می کند.

 

«اقبال مهادیک»، عضو هیئت امنای «انجمن رفاه ملت» در این باره گفت: مدت ها بود که به فکر بودیم این طرح را در مسجد بمبئی اجرایی کنیم و در نهایت اعضای سازمان اسلامی دانشجویان به ما در دعوت مهمانان و برگزاری این مراسم کمک کردند.

 

«پرویز ماندویوالا» از اعضای سازمان اسلامی دانشجویان هم گفت: ترس از ناشناخته ها موجب به وجود آوردن تصورات غلط می شود بنابراین ما تلاش کردیم این ترس را برای هندوها از طریق آشنا کردن آنها با ارزش های اسلامی و مسلمانان از بین ببریم.

 

گفتنی است، مسلمانان 172 میلیون معادل 14 درصد 2.3 درصد و  هندوها 966 میلیون معادل 80 درصد کل جمعیت 1.2 میلیاردی هند را تشکیل می دهند.

 

پایان پیام/ 7