از ساماندهی ۶۲۰ کانون فرهنگی و هنری تا برگزاری جشنواره ها و دوره های آموزشی مختلف

از ساماندهی ۶۲۰ کانون فرهنگی و هنری تا برگزاری جشنواره ها و دوره های آموزشی مختلف

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸
دولت آبادی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی حدود ۶۲۰ کانون در سطح استان شناسایی و در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شدند، گفت: از قبل این کار، ۵۷ هزار نفر عضو این کانون ها نیز مشخصات خود را ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین نشست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تصویب اساسنامه جدید این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از طرف رئیس جمهوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه چهار شنبه (17 مهر) با حضور آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی، مدیرکل امور استان ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد به نمایندگی از فرمانده سپاه فتح، شهردار مرکز استان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

 

«علیرضا دولت آبادی» در این نشست، به فعالیت های 10 ماهه حضور خود در ستاد کانون های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت ها حمایتی صورت گرفت که تجهیز کانون های مساجد به ارزش 270 میلیون تومان را شامل می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد 200 میلیون تومان از مبلغ بالا را در قالب تجهیز کتابخانه های مساجد استان دانست و اظهار داشت: توزیع بیش از 6 هزار جلد کتاب بین کتابخانه کانون های مساجد، توزیع بیش از سه هزار جلد قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، حدود 110 میلیون حمایت از کانون های فرهنگی در قالب برنامه محوری و ساماندهی که از ابتدای سال جاری تاکنون این حمایت انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی حدود 620 کانون در سطح استان شناسایی و در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شدند، ادامه داد: از قبل این کار، 57 هزار نفر عضو این کانون ها نیز مشخصات خود را ثبت کردند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه نیز به صورت جشنواره ای، همایش و بخش آموزش اجرا می شوند، یادآور شد: برای نخستین بار جشنواره فرهنگی و ورزشی «بچه های مسجد» در اردوگاه دهنو با حضور 300 نفر از جوانان عضو کانون های مساجد برگزار شد.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در سطح شهرستان ها و مرحله استانی در یاسوج سخن به میان آورد و گفت: اجرای سرود هزار نفری «بچه های مسجد»، همایش بزرگ گرامی داشت «روز جهانی مسجد»، همایش «انقلاب به روایت هنر» در مسجد شهیدان گچساران، همایش «قصه خوانی» ویژه نوجوانان کانون های مساجد در مصلی شهر یاسوج از دیگر برنامه های اجرا شده در طول انجام مسئولیت است.

 

وی برگزاری همایش منطقه ای «مسجد و پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه آزاد گچساران، همایش «دختران آفتاب» در گلزار شهدای یاسوج، برگزاری حدود 15 محفل قرآنی با سخنرانی موضوعی با همکاری معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مناطق کمتر برخوردار زیلایی، صالحان، گنجه ای، نقاره خانه، چرام، دیشموک و ...، جشنواره عکس «بچه های مسجد» به مناسبت ایام محرم و صفر را از دیگر برنامه ها دانست.

 

دولت آبادی ادامه داد: در حوزه آموزش بحث آموزش کتابداران در سطح استان، دوره آموزشی ویژه اعضای کانون های فرهنگی مساجد، دوره آموزشی تئاتر به صورت تک جنسیتی و با موضوعات قرآنی در سطح سه شهرستان، همایش بزرگ «سبک زندگی اسلامی» به همراه سه کارگاه روانشناسی خانواده در دیشموک برگزار شدند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه قرآن نیز پنج مرکز حفظ جزء 30 قرآن در سطح استان در حال فعالیت هستند و در حوزه تفسیر نیز جزء پنج و شش در تابستان را داشتیم که به پایان رسید.

 

وی اضافه کرد: به عنوان دبیر اجرایی دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 500 برنامه در دهه کرامت برنامه ریزی کردیم که در سطح همه ادارات اجرا شود.

 

دولت آبادی با اشاره به برگزاری نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که ستاد کانون های مساجد رئیس این کارگروه بود، اظهار داشت: حدود 15 اعزام به مشهد مقدس را داشتیم که مورد حمایت ستاد استانی قرار گرفتند و حدود 420 کانون در حوزه اوقات فراغت با موضوع های مختلف فعالیت کردند.

 

شایان ذکر است در این نشست که احکام هریک از اعضای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به آنها تحویل داده شد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ماموریت یافت به نیابت از این شورا در یک بازه زمانی مناسب به عنوان یک کار پژوهشی و تحقیقاتی، یک کار مستدل، مستند و متقن در زمینه شرایط موجود مساجد و کانون های استان انجام داده و سپس به این شورا ارائه دهند.

پایان پیام/ 82