دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های مساجد با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان 

دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های مساجد با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان 

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰
امروز ۱۹ مهرماه مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان هم زمان با سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره کانون های مساجد با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۹ مهرماه مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان هم زمان با سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.


«مجید خوبی زاده» در این دیدار، گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون های مساجد در ۱۹ مهرماه، فصل جدیدی  برای تعامل و همکاری کانون ها با بسیج و دیگر ارکان مسجد بود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: کانون های مساجد جنوب کرمان در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری تعامل خوب و سازنده ای در اجرای برنامه های مسجد محور خود داشته و همواره از ظرفیت بچه های بسیجی نیز بهره می برند.


وی با ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد جنوب کرمان، نوع فعالیت کانون ها و نحوه اجرای آنها در سومین رویداد ملی فهما تعریف شده است، بیان کرد: در سال جاری سومین رویداد ملی فهما در بستر فضای مجازی با ۳ شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق کتاب، رسانه، نور، نمایش، ترنج، سرود، قلم، فیلم، فن آوری، کارآفرینی و همدلی در حال اجرا است.


خوبی زاده ابراز کرد: کانون های مساجد جنوب کرمان نیز همچون سایر کانون های مساجد سطح کشور به منظور اجرای طرح و برنامه های این رویداد ملی و نیز برای شرکت در ارزیابی کانون ها، گزارش عملکرد فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگزاری می کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: امسال علاوه بر اجرای طرح و برنامه های رواق های ۱۲ گانه، یک ظرفیت خوب برای کسب امتیاز کانون ها در نظر گرفته شده که در همین راستا کانون ها می توانند برای هر یک از رواق ها یک طرح و ایده نو ارائه دهند.


وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان دنبال می کند، پیگیری تسریع در روند صدور مجوز الکترونیکی کانون های مساجد منطقه است.


خوبی زاده روند صدور مجوز کانون های مساجد در گذشته را زمانبر قلمداد کرد و یادآور شد: اکنون مساجد متقاضی دریافت مجوز تاسیس کانون می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و به سهولت با مراجعه به سایت بچه های مسجد نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری دریافت کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: این مجوزهای الکترونیکی یکساله و آزمایشی هستند و که دائمی شدن آنها بستگی به فعالیت کانون های مساجد ذیل رویداد ملی فهما و ثبت گزارش عملکرد آنها در سامانه بچه های مسجد دارد.


وی در خاتمه یکی از اقدامات این ستاد را سرکشی و بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه برشمرد و گفت: در این بازدیدها به صورت چهره به چهره با مدیران و اعضای کانون ها بحث و گفتگو کرده و در جریان فعالیت ها و همچنین مشکلات آنها قرار می گیریم.

پایان پیام/ 586