توانمندسازی طلابی که در فکر معیشت مردم هستند، هدف مهرواره اوج است

توانمندسازی طلابی که در فکر معیشت مردم هستند، هدف مهرواره اوج است

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه اهالی مساجد خراسان شمالی برای اوج‌گیری فعالیت‌های جهادی به شهدا توسل می‌کنند، گفت: مهرواره اوج درصدد تربیت، ارتقاء و توانمندسازی فعال طلابی است که علاوه بر مسائل عبادی جامعه، توجه خاصی به معیشت و زندگی مردم دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید رفیعی در مراسم افتتاحیه نشست منطقه‌ای شهید بیاضی زاده که در خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می‌داریم نام و یاد 3 هزار شهید این استان و شهید بیاضی زاده از شهدای مدافع حرم که این نشست با موضوع مهرواره اوج به نام این شهید مزین شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در مسیر حرکت برای به اوج رساندن خدمات و حرکت‌های جهادی از این شهدا و ائمه اطهار (ع) مدد می جوئیم.

 

وی بیان کرد: امروز آغاز برگزاری نشست پیرامون فعالیت های فرهنگی و جهادی در این استان است و امیدواریم با رهنمون علما و حضور طلاب و مبلغین در این راه موفق باشیم.

 

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: استان خراسان شمالی نوپا و جوانی است و بیش از 1100 مسجد در استان فعال بوده و از جمله استان هایی است که آمار سکنه در روستاهایش نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست و در حدود 47 درصد جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین 150 طلبه فعال در سطح روستاها حضور دارند و در مجموع 800 روستا در استان داریم که 600 روستا بالای 100 خانوار هستند، اما تعداد طلاب نسبت به جمعیت روستایی پایین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی جز استان هایی است که حوزه علمیه با سه هزار طلبه فعال دارد اما هنوز جوان است و سال‌ها با حوزه علمیه خراسان رضوی بیشتر برنامه ها را دنبال کرده ایم.

 

وی گفت: برگزاری این نشست در 19 مهرماه با سالروز ورود مقام معظم رهبری به این استان مصادف شده است و بسیاری از اهالی این استان از خیرات و برکات و ویژگی های سفر رهبری در مدت 7 روز در این استان آگاه هستند و نعمات و برکات زیادی با ورود حضرت آقا نصیب استان شد.

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: حوزه علمیه پس از ورود ایشان جان تازه ای گرفت و دروس سطوح در استان آغاز شد و تعدادی از طلاب به استان بازگشتند و فعالیت خود را در استان آغاز کردند.

 

وی بیان کرد: کلیات استان از نظر طلبگی قابل توجه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب طبلگی و تبلیغی هنوز جای کار وجود دارد، یکی از فرمایشات رهبری در 19 مهرماه موضوع رجعت طلاب به مواطن بود که مور تأکید قرار گرفت و بخشی از طلاب با این فرمایش رهبری بازگشتند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: هنوز بخشی از حوزه ها فعال نشده و می طلبد که بیشتر روی این بخش فعالیت شود و ما دست یاری را به سمت دوستان در استان خراسان رضوی دراز می کنیم تا از این ظرفیت استفاده شود و برگزاری این نشست را با چنین تقارنی در سالروز ورود رهبری به استان به فال نیک می گیریم.

 

وی تصریح کرد: حلول ماه ربیع که ماه مهربانی هاست فرصت مهمی در عرصه پرداختن به فعالیت طلبگی و جهادی  تبلیغی است و باید با الگو گرفتن از نبی اکرم(ص) و امیرالمؤمنین (ع) در زمینه رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

 

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: امیرالمؤمنین توجه ویژه‌ای به ضعیفان و نابینای مسکین و یتیم داشت و ما نیز باید به زندگی و معیشت مردم نیز توجه داشته باشیم منتها همه توجهات به سمت معیشتی نرود و در مسائل فرهنگی و تربیتی نیز قدم برداریم.

 

وی گفت: نگاه ما باید به سه ویژگی که نبی اکرم(ص) به امت خود توصیه می کند باید یکی باشد؛ ایشان می‌فرمایند قلب‌های کور بینا شوند و زبان های لال گویا و گوش های کر نیز باید شنوا شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: اتفاقی که در مهرواره اوج مد نظر است تربیت و رشد و ارتقا و توانمند سازی فعال طلاب است که علاوه بر مسائل عبادی جامعه، توجه خاصی به معیشت و زندگی مردم دارند تا از زندگی ها به بندگی برسیم و امروز دور هم جمع شده ایم تا به صورت کارگاهی از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

 

وی عنوان کرد: از بنیاد هدایت که کار تولید محتوایی و هدایت فعالیت ها را برعهده دارد قدردانی می کنیم و دورادور شاهد تلاش های ارزنده بنیاد هدایت در تحقق اهداف هستیم.

پایان پیام/ 9