فرمایشات رهبری درخصوص کانون های فرهنگی هنری یک سند بالادستی است

فرمایشات رهبری درخصوص کانون های فرهنگی هنری یک سند بالادستی است

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام سبزه کار گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ به عنوان یک سند بالادستی برای مدیران و فعالان این مراکز است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان با گرامیداشت ۱۹ مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری درخصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد. کتاب هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید . با سماحت و مدارا» اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری،‌طلیعه امیدی در دل‌های فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: سخنان معظم له در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری،‌ در جمع ائمه جمعه و جماعات مساجد خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱ ایراد شده است که به عنوان یک سند بالادستی از سوی فعالان این حوزه، مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به برخی کلیدواژه های مهم رهبر معظم انقلاب «متناسب با نیاز جوان، دوری از اختلاف، مطالعه و مشورت» ادامه داد: نَفس حضور در مسجد، اثر تربیتی دارد و از سویی، بهترین قشری که با حضور در مساجد، باید برای اهداف تربیتی، بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد، نوجوانان و جوانان هستند که این مهم از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال سوء استفاده از جوانان برای رسیدن به اهداف ضدفرهنگی خود است، گفت: بر همین اساس باید متناسب با نیاز جوان و طبق تاکید معظم له، با روی خوش و مدارا با جوانان ارتباط برقرار کنیم.

 

وی تصریح کرد: خط قرمز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تعامل موثر با ارکان مسجد از جمله امام جماعت به عنوان مدیر طبیعی مسجد، پایگاه مقاومت بسیج و ... است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز ذائقه جوانان و نوجوانان برای حوزه فرهنگ مشخص است، گفت: گروه‌های سرود، تئاتر، فیلم کوتاه و ... از جمله حوزه‌های پیش روی جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری است که در سال‌های اخیر با استقبال خوبی از سوی آنها روبرو شده ایم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی فرهنگ را به مثابه اکسیژن دانست که برای انسان یک نیاز ضروری است و اگر این اکسیژن سالم نباشد، بدن را بیمار می‌کند، افزود: تلاش شده است که در سال‌های اخیر برنامه‌های فرهنگی هنری با محوریت خانواده در سطح کانون‌ها به اجرا درآید تا خانواده به همراه فرزندان در این مراکز فرهنگی حضور یابند و اعتمادسازی های لازم انجام شود.

 

سبزه کار شکل گیری انقلاب را از مساجد دانست و با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از رزمندگان و شهدا،‌ از مساجد راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند، یادآور شد: بدون شک تداوم اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از همین راه مسیر می شود.

 

وی پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در مساجد و فضاهای مجازی، غبارروبی گلزار شهدا و اجرای طرح ملی سه‌شنبه های تکریم را از جمله برنامه‌های اجرا شده در سالروز گرامیداشت ۱۹ مهر اعلام کرد.

 

 

 

پایان پیام/ 70