عمل به سبک و سیره شهدا مهم است

عمل به سبک و سیره شهدا مهم است

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰
کوشکی جهرمی گفت: عمل به سبک و سیره شهدا مهم است و این امر است که جامعه سازی می کند و تمدن اسلامی را پیش می برد و امروز ما موظف هستیم تا سبک زندگی شهدا را ترویج کنیم و این می توان هدیه ای به خانواده های گرانقدر شهدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (سه شنبه 20 مهر) در ویژه برنامه تجلیل از خانواده شهید «علی جمشیدی» که در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» به میزبانی شهرستان اقلید در بستر فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه بهترین ختم به خیر شدن، شهادت فی سبیل الله است، گفت: شهادتی که خداوند نصیب بندگان خاص خود می کند به گونه ای است که تا انسان حقیقتا دلداده نشود، اتفاق نمی افتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس خاطرنشان کرد: خصوصیاتی در وجود شهدا متبلور و قابل مشاهده بود که توفیق شهادت را پیدا می کردند و این از بزرگ منشی آنان بود.

وی با بیان اینکه چه زیباست که عمر انسان برای بهترین ارزش ها و حفظ دین خدا صرف شود، افزود: در زمان داع مقدس خداوند به بخشی از بندگان خود عنایت کرد تا با داشتن حجت شرعی و پیروی از امر ولی خدا در راه خدا جانفشانی کردند.

کوشکی جهرمی با تاکید بر اینکه مادران شهدا فرزندان خود را به عنوان هدیه خود را به پیشگاه خداوند ارزانی داشتند، خاطرنشان کرد: اگر تمام عالم و دنیا را به والدین یا فرزند شهدا اهدا کنیم حتی جبران یک لحظه فداکاری و جانفشانی شهید نمی شود چرا که اجر شهید از لحظه ای که خون او ریخته می شود، با خداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس همچنین تاکید کرد: عمل به سبک و سیره شهدا مهم است و این امر است که جامعه سازی می کند و تمدن اسلامی را پیش می برد و امروز ما موظف هستیم تا سبک زندگی شهدا را ترویج کنیم و این می توان هدیه ای به خانواده های گرانقدر شهدا باشد.

خاطرنشان می شود، ویژه برنامه تجلیل از خانواده شهید «علی جمشیدی» که به همت کانون فرهنگی هنری «فدائیان ولایت»، پایگاه مقاومت بسیج «منتظران شهادت» و حوزه مقاومت بسیج «خاتم الانبیا (ص)» شهرستان اقلید در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» برگزار شده بود، با حضور مجازی حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همراه بود.

شهید «علی جمشیدی» در تاریخ چهارم فروردین ماه 1364 در سن 25 سالگی طی عملیات بدر به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

پایان پیام/ 130