پیش بینی حضور سه میلیونی مردم ایران در پیاده روی اربعین حسینی/ بیش از ۲ میلیون نفر در ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد ثبت نام کردند

پیش بینی حضور سه میلیونی مردم ایران در پیاده روی اربعین حسینی/ بیش از ۲ میلیون نفر در ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد ثبت نام کردند

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸
صالحی از ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد و گفت: در سال ۹۰ تعداد زائرین اربعین از ایران تنها ۵۰ هزار نفر بود که پیش بینی می شود در سال جاری به سه میلیون نفر برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عباس صالحی»، امشب (چهارشنبه 17 مهر) در دیدار با آیت الله «سید علی اصغر دستغیب»، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، چشم و چراغ ایران اسلامی است و نقطه عطفی در تاریخ ایران، تشیع و جریان محبت اهل بیت (ع) در کشور محسوب می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، تاکید کرد: توفیق نصیب شده است که در این ایام در این حرم شریف هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین به عنوان یک اتفاق بزرگ که با یک غربت و مظلومیت آغاز شد، اضافه کرد: عاشورا، اسارت اهل بیت (ع) و بعد اربعین در غربت و مظلومیت اهل بیت (ع) شکل گرفت اما امروز ده ها میلیون نفر با شور و شوقی وصف ناشدنی به کربلا می روند.

 

صالحی با اشاره به اینکه امروز حماسه اربعین توسط مردم شکل گرفته است و شاید کسی گمان نمی‌ کرد که اربعین به نقطه عطفی، برای نشان دادن مظلومیت سیدالشهدا (ع) است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال 90، تعداد ۵۰ هزار نفر فقط از ایران به اربعین رفته بودند اما امروز سامانه «سماح» بیش از ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر تاکنون نام نویسی کردند و پیش بینی می‌شود از سه میلیون عبور کند، افزود: این حضور حداکثری در ارتباطات بین 2 ملت ایران و عراق هم تاثیر فراوان دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز حرمین اهل بیت (ع) نوری پرتلالو هستند، افزود: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم از این قائده مستثنی نیست.

 

صالحی با اشاره به وجود بیش از ۲۳ هزار کانون در کشور و 2 میلیون 400 هزار ثبت نام با هویت ملی وجود دارد، افزود: در ایام فراغت در طول سال کانون های مساجد اساسنامه نداشتند که در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد و یک شبکه وسیع یافت که مناطق مختلف ایران را در بر می گیرد و استقرار و فعالیت های شان توسعه شایان توجهی یافته است.

 

وی در خصوص سازمان اوقاف هم گفت: وقف را به‌ عنوان پشتوانه حوزه دین و فرهنگ هم در سابقه تاریخی و تمدنی خود داشتیم و هم در کشورهای دیگر وثق از ارکان مهم‌ فرهنگی و دینی و علمی بوده است.

 

 

پایان پیام/ 130