فعالیت کانون های مساجد باید در راستای احیای کارکردهای واقعی مسجد باشد 

فعالیت کانون های مساجد باید در راستای احیای کارکردهای واقعی مسجد باشد 

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰
حسین اسحاقی گفت: عملکرد کانون های مساجد باید در راستای احیای کارکردهای واقعی مسجد رقم باشد و ما نیز بایستی نگاه استراتژیک و فهم دقیقی از این مهم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی» گفت: عملکرد کانون های مساجد باید در راستای حیای کارکردهای واقعی مسجد رقم بخورد و نگاه استراتژیک و فهم دقیقی از این مهم داشته باشیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راهی را که 20 سال قبل باید می‌رفتند، امروز در حال طی کردن هستند، اظهار کرد: در گذشته شاید این پیشرفت وجود نداشته و اما امروز این فرصت پیش آمده و کانون‌های مساجد بر مدار توسعه فرهنگی قرار گرفته ‌اند که یکی از آنها تکنولوژی است.


وی با اشاره به این که در جنوب کرمان 20 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، تصریح کرد: هر کانون فرهنگی هنری مساجد می‌تواند یک کار فرهنگی قوی انجام دهد.


اسحاقی ابراز کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظ ایجاد شبکه گسترده فرهنگی در کشور مورد توجه قرار دارد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یک ظرفیت نیروی انسانی گسترده هستند که در دل مساجد فعالیت می‌کنند و نقش مهم و تاثیرگذاری در همه حوزه ها دارند.


وی با بیان این مطلب که مردمی بودن و حضور جوانان متعهد مسجدی از ظرفیت های مهم کانون های مساجد است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، یادآور شد: استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های اعضای کانون‌های مساجد می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و دغدغه‌های فرهنگی در کشور باشد.


اسحاقی در خاتمه با تاکید بر این که کانون های مساجد می توانند ظرفیت بزرگی برای منطقه باشند، عنوان کرد: کانون های مساجد باید تربیت نیروهای جوان انقلابی به معنی واقعی را مدنظر قرار دهند.

پایان پیام/ 586