به تبعيت از راه شهيدان؛ از راه اندازي پاتوق فرهنگي نمايشگاهي تا تهيه کپسول اکسيژن ويژه بيماران کرونايي

به تبعیت از راه شهیدان؛ از راه اندازی پاتوق فرهنگی نمایشگاهی تا تهیه کپسول اکسیژن ویژه بیماران کرونایی

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰
شيرازيان، با حضور در کانون فرهنگي هنري سيره شهدا مسجد جامع بلال شهر صفي آباد اسفراين از نزديک در جريان روند برنامه هاي فرهنگي و همدلانه اين کانون مسجد قرار گرفت.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در کانون فرهنگی هنری «سیره شهدا»  مسجد جامع بلال شهر صفی آباد اسفراین حضور یافت در گپی صمیمانه و بازدید از فعالیت های مختلف این کانون،  از نزدیک در جریان روند برنامه های فرهنگی و همدلانه آن برای جذب بیشتر مخاطبان قرار گرفت.

 

«علی ارغیانی» مدیر کانون فرهنگی هنری سیره شهدا مسجد جامع بلال صفی آباد اسفراین ابتدا پاتوق فرهنگی طراحی شده ویژه فعالان مسجدی را معرفی کرد و گفت: این مکان برای تعامل و نشست های مشورتی در قالب ارائه آثار مذهبی و علمی و فرهنگی طراحی شده است.

این مدیر کانون در همان حال که  بخش های مختلف نمایشگاه تزیین شده با کاپ های قهرمانی و تصاویری از تعزیه و تعزیه خوان ها در کنار زره و کلاه خود و زنجیر و شمشیر و بریده روزنامه های قدیمی، سنگ های تزئینی کف رودخانه و مجموعه از کتب انقلابی و تصاویر شهدا را معرفی می کرد،  توضیح داد: تلاش داریم با ایجاد فضایی فرهنگی زمینه  گفتگو و تعامل بیشتر بین نسل ای مختلف و جذب جوانان فراهم آوریم.

 

وی به کمک های مومنانه و همدلی فعالان مسجدی در این مسجد  اشاره کرد و افزود: خوشبختانه به همت خیرین و با نام دو شهید والامقام «محمود ارغیانی» و «ابراهیم ارغیانی» توانستیم  سه کپسول اکسیژن به مبلغ 130 میلیون ریال تهیه کنیم و برای درمان، در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

ارغیانی در ادامه اضافه کرد: اولویت بهره مندی از این کپسول های اکسیژن، خانواده شهدا و ایثارگران هستند که بیماران پس از بهبود تحویل کانون داده تا برای بیماران دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین از وقف دو هکتار  زمین باغ پسته در صفی آباد توسط خیرین به کانون خبر داد و گفت: درآمد محصولات آن بر اساس نیت واقف هر ساله صرف برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی و مراسم عزاداری در ماه  محرم و صفر می شود.

 

ارغیانی همچنین پخت غذای گرم به صورت هفتگی در شب های جمعه و توزیع بین نیازمندان را از دیگر فعالیت های خیرخواهانه اهالی مسجد و فعالان این کانون نام برد و گفت: هر هفته به طور میانگین 200 پرس غذای گرم طبخ و بین خانواده ها توزیع می شود.

 

پایان/