عدم ترویج و تبیین مهدویت و انتظار نتیجه حضور فرهنگ غرب است

عدم ترویج و تبیین مهدویت و انتظار نتیجه حضور فرهنگ غرب است

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام صادقی فر گفت: در جامعه امروز از برخی جهات شاهد حضور فرهنگ غرب هستیم و همین ورود نرم فرهنگ غربی موجب شده است که از فرهنگ مهدویت و انتظار دور بمانیم و به نوعی فرهنگ و ارزش‌های تمدن غرب مانع از ترویج و تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار شده است.

حجت الاسلام «حسن صادقی فر» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: در سالروز امامت امام عصر و زمان خود قرار داریم و باید از امروز برنامه زندگی ما در این راستا و برای ظهور امام زمان مان بیش از همیشه باشد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: باید فرهنگ انتظار در تمام ابعاد زندگی مردم نهادینه شود و انوار نورانی آن به مردم شناسانده و در جامعه انعکاس یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه ما در قبال امام زمان خود مسئول هستیم و زمینه سازی برای ظهور از وظایف تک تک ما در جامعه اسلامی است و کانون مساجد در این بخش باید پیشقراول بوده و با جدیت بیشتری در راستای فرهنگ مهدویت تلاش کنند.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: در جامعه امروز در برخی از جهات شاهد حضور فرهنگ غرب هستیم و همین ورود نرم غرب و فرهنگ غربی موجب شده است که از فرهنگ مهدویت و انتظار دور بمانیم و به نوعی فرهنگ و ارزش‌های تمدن غرب مانع از فرهنگ مهدویت و انتظار است.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: اگر چه نشست های روشنگری فرهنگ مهدویت و انتظار در کانون امام علی(ع) نکا در مناسبت های مختلف و به فراخور شرایط اجرایی می شود اما این کافی نیست و تلاش داریم تا سلسله جلسات مهدویت و فرهنگ مهدوی را در این کانون شکل داده و در این راستا تلاش مستمر داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: همه ما باید در مسیر فرهنگ‌سازی ظهور برای امام زمان خود تلاش کنیم و بچه مسجدی ها با تلاش بیشتری در این راستا گام بردارند تا با غلبه بر فرهنگ غرب، فرهنگ مهدوی در جامعه حاکم شود.

پایان پیام/ 175