چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان با حضور وزیر ارشاد پایان می‌یابد

چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان با حضور وزیر ارشاد پایان می‌یابد

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰
ابدالی با بیان اینکه مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از ۲۷ مهرماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود، گفت: این رقابت‌ها ۲۹ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان می‌دهد.

«محمد ابدالی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات کشوری «مدهامتان» خبر داد و اظهار کرد: مرحله کشوری این مسابقات از 27 مهرماه به میزبانی مشهد مقدس آغاز می شود و 29 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور به کار خود پایان می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: در این مرحله از مسابقات، 87 نفر از برگزیدگان رشته های مختلف قرآنی حضور دارند و برای کسب رتبه های برتر با نظارت هیئت داوران 10 نفره در بخش برادران و خواهران، با یکدیگر رقابت می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در این دوره از مسابقات جمعاً بیش از 12 هزار نفر شرکت کننده از سراسر کشور در رشته های مختلف مشارکت داشتند که به تناسب شرایط کرونایی کشور، و اعمال شرط عضویت در کانون های مساجد، این میزان استقبال چشمگیر و قابل توجه است. چراکه این 12 هزار نفر از اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری هستند .

 

ابدالی بیان کرد: چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان همزمان با طرح ملی «ایران قوی» و در رواق نور این طرح آغاز و به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن مجازی برگزار شد. اما با توجه به بهبود شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی، مرحله کشوری آن به صورت حضوری برگزار می شود.

 

وی درباره برنامه های جانبی این رقابت ها خاطرنشان کرد: به تناسب شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن امکان تدارک برنامه های مفصل و پرتعداد را نداریم اما شرکت در نماز صبح حرم، استفاده از برنامه های آستان قدس رضوی و بازدید از موزه های گنجینه هنر، گنجینه های نفیس و کتابخانه مرکزی آستان قدس، را پیش بینی کرده ایم.

 

پایان پیام/ 9