بچه‌های مسجد سربازان ولایت فقیه هستند/رویداد ملی فهما زمینه شبکه‌سازی کانون‌ها را فراهم کرد

بچه‌های مسجد سربازان ولایت فقیه هستند/رویداد ملی فهما زمینه شبکه‌سازی کانون‌ها را فراهم کرد

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰
طاهريان با بيان اينکه سخنان مقام معظم رهبري در رابطه با کانون‌هاي مساجد ذيل سفري که سال ۱۳۹۱ به خراسان شمالي داشتند، يک بارقه اميدي براي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور بود، اظهار کرد: بچه هاي مسجد سربازان ولايت فقيه هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از سمنان، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز دوشنبه 26 مهر ماه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان که در محل دفتر امام جمعه این استان برگزار شد، با بیان اینکه ستاد کانون های مساجد از سال ۱۳۷۱ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری در آن زمان توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن بوده است و یکی از پیشنهادات در زمینه توجه به مساجد راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده .است تا مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی داشته باشد.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فهما  افزود: البته بسیج نیز از ابتدای انقلاب فعالیت داشته است اما وجود کانون های مساجد  یه منظور فعالیت اختصاصی درحوزه فرهنگ  و هنر بوده است.



وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در زمینه کانون های مساجد در سفر به خراسان شمالی در سال 1391 بارقه امیدی به کانون های مساجد داد، تصریح کرد: بچه های مسجد سربازان ولایت فقیه هستند و با تمام وجود برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند.



طاهریان با اشاره به اینکه در سال های اخیر رویداد ملی فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال برگزاری است، گفت: هدف از این رویداد معرفی ظرفیت های مساجد سطح کشور می باشد که فعالیت ها در حوزه های فرهنگ، هنر و فضای مجازی در قالب ۱۲ رواق صورت می پذیرد.



معاون  ساماندهی و شبکه سازی کانون ها ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در سامانه بچه های مسجد اطلاعات کانون ها به طور منظم ثبت شده است و امیدواریم در سال جاری ظرفیت ها بهتر شناسایی شود.



وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی نمایندگان ولی فقیه رئیس هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها هستند، افزود: امیدواریم در استان سمنان شاهد رونق بیشتر جلسات هیئت نظارت باشیم تا توسعه بیشتر کانون های مساجد را نتیجه داشته باشد.



طاهریان گفت: مجموعه فعالیت های کانون های مساجد برکات متعددی داشته است و طرح تلاوت نور، تفاسیر روزانه و همراه و ...  از جمله این برکات و افتخارات کانون های مساجد بوده است.



وی با بیان اینکه شبکه سازی کانون ها را اقدام ارزشمند در سالهای اخیر در حوزه کانون های مسلح دانست و افزود:  در رویداد ملی فهما  توانمندی های مختلف بچه های مسجد شناسایی شد و یک شبکه رابطین نیز در کشور راه اندازی شده است که نقش ارتباطی با سایر کانون ها است.



معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:سامانه بچه های مسجد قبل از شیوع کرونا فعال شده بوده است و ارتباط بچه های مسجد از قبل در فضای مجازی فراهم شده بوده است.

پایان پیام/ 9