جایگاه قرآن برای جوانان تبیین شود

جایگاه قرآن برای جوانان تبیین شود

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: اگر امروز می‌بینم که جوانان ما کمتر به قرآن توجه می‌کنند به این دلیل بوده که هنوز نسبت به این کتاب آسمانی شناخت پیدا نکرده‌اند و اهمیت آن را متوجه نشده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، پيرامون برگزاري جشنواره های قرآني كه به همت ستادهماهنگی كانون هاي فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت استانی و کشوری ویژه بچه های مساجد برگزار مي شود، اظهار کرد: در رابطه با قرآن فعالیت‌های گوناگون و برنامه‌های خوبی ارائه شده، اما در کنار ترویج قرآن بررسی محتوای مفاهیم قرآن باید مورد توجه باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: تدوام فعالیت‌های قرآنی ضرورت دارد چرا که تاثیر آن در صورت ادامه‌دار بودن بیشتر خواهد بود، ما در مناسبت‌های مختلف نکاتی را در رابطه با قرآن بیان می‌کنیم اما چگونگی ترویج قرآن در میان نسل جوان مهم است، بای آسیب‌ها و ضعف‌هایی که در خصوص عدم ارتباط گیری درست نسل جوان با قرآن شناسایی شود.

 

 

وی گفت:  اگر امروز می‌بینم که جوانان ما کمتر به قرآن توجه می‌کنند به این دلیل بوده که هنوز نسبت به این کتاب آسمانی شناخت پیدا نکرده‌اند و اهمیت آن را متوجه نشده‌اند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: متاسفانه نشد آن طور که باید و شاید از ظرفیت عظیم قرآن استفاده شود، در این راستا باید محافل قرآنی را جدی گرفته و اهمیت انس و الفت با قرآن را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه نکند خدای ناکرده قرآن مهجور باشد، عنوان کرد: ضعف ارتباط دلی، عملی و رفتاری ما با قرآن جای بحث و بررسی دارد، ارائه راهکار برای کمتر کردن این آسیب‌ها لازم است.

 

 

امام جمعه ساری اذعان کرد:  همه اینها مبتنی بر یک اصل است آن هم اینکه باور کنیم که قرآن کانون خیرات است وهر چه به این کانون نزدیک‌تر شویم حالمان بهتر و هر چه دورتر شویم بیشتر در پیچ و خم‌های زندگی گم می‌شویم، اگر بخواهیم به فلسفه درستی از زندگی برسیم باید به قرآن نزدیک شویم.

 

به گزارش شبستان، مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و قرائت تقلیدی با حضور راه یافتگان به مرحله نهایی ۲۷ تا ۲۹ مهر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

پایان پیام/ 286