اکران ۲ مستند از کانون «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم

اکران ۲ مستند از کانون «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰
گواهیان از اکران مستند «حبیب» و «وعده دیدار» کاری از کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: 2 مستند شهدای شهرستان جهرم کاری از بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» از سینمای این شهرستان اکران می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» افزود: مستند «وعده دیدار» و مستند «حبیب» که توسط گروه رسانه ای «ماح» کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» تهیه شده قرار است برای مخاطبان به نمایش در آید.

 

وی بیان کرد: مستند «وعده دیدار» برشی کوتاه از تولد تا شهادت سردار شهید «مهدی رحمانیان» است که به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» تولید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» به عوامل تولید و ساخت این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: کارگردانی و تدوین این اثر را «عباس رحمانیان» و تصویربرداری آن را «عباس کاظمی» انجام داده است.

 

وی عنوان کرد: سردار شهید «مهدی رحمانیان» متولد اسفند 1345 در شهرستان آبادان است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه خانواده به جهرم بر می گردد.

 

گواهیان خاطرنشان کرد: شهید رحمانیان از رزمندگان گردان «ابوذر» از لشکر «33 المهدی (عج)» در دفاع مقدس بود که در اسفند سال 1365 حین عملیات «کربلای پنج» در منطقه عمومی «شلمچه»، به درج رفیع شهادت نائل آمد.

 

وی به مستند «حبیب» نیز اشاره کرد و گفت: این مستند نیز که به همت بچه های مسجد تولید شده مربوط به زندگی شهید «حبیب ریاضی پور» از شهدای مدافع حرم است.

 

وی به عوامل تولید این اثر اشاره کرد و گفت: مستند «حبیب» به کارگردانی و تدوین «اسماعیل اکسیری‌فرد» تهیه شده و «سید عباس طهماسبی» مدیریت تولید آن را بر عهده داشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به اینکه تصویربرداری این اثر بر عهده  «عباس رحمانیان» بوده است، خاطرنشان کرد: «مهدی خادم‌پیر» و «علیرضا کاظمی» به عنوان دستیار تصویربردار، «محمود رحمانیان» صدابردار و «سیاوش معصومی» نیز طراح لوگو و پوستر این مستند را بر عهده داشته اند.

 

وی گفت: شهید ریاضی پور از اهالی محله «کهوردان» شهرستان لامرد و از بسیجیان ناحیه جهرم بود که در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

 

گواهیان ادامه داد: شهید «حبیب ریاضی پور» به عنوان نخستین شهید مدافع حرم شهرستان لامرد شناخته می شود که آبان ماه سال 96 به شهادت رسید و پیکر این شهید در گلزار شهدای «رضوان» شهرستان جهرم تشییع و به خاک سپرده شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در پایان از اهالی مسجد و شهروندان دعوت کرد از اکران این 2 مستند که از ساعت 19 روز سه شنبه 27 مهرماه در سینمای شهرستان جهرم اکران می شود، حضور پیدا کنند.

پایان پیام/ 691