وحدت و انسجام شرط بقای امت های اسلامی است

وحدت و انسجام شرط بقای امت های اسلامی است

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام باقری گفت: وحدت و انسجام شرط بقای امت های اسلامی است و باید با دوری از تفرقه و اختلاف برای افزایش وحدت در بین مسلمانان تلاش شود.

حجت الاسلام « یوسفعلی باقری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: اسلام دین رأفت، مهربانی، اتحاد و برادری است و هفته وحدت فرصتی مناسب و مغتنم برای افزایش این اتحاد و برادری در بین مسلمانان جهان است.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود: اسلام همواره به دوستی و محبت تاکید داشته است و در مقابل دشمنان اسلام همواره در پی دور کردن مسلمانان از یکدیگر و افزایش اختلافات به بهانه های مختلف بودند و این مساله از صدر اسلام تاکنون بوده و حرکت در سایه اسلام، بصیرت و رهبری می تواند دسیسه های دشمنان را برملا کند.

 

وی با اشاره به تاکیدات مختلف خداوند در قرآن کریم در مورد اتحاد و برداری و دوری از اختلاف تصریح کرد: خداوند در آیه 103 سوره «آل عمران» فرمودند: « وهمگى به ريسمان خدا چنگ زنيد وپراكنده نشويد ونعمت خدا را بر خود ياد كنيد، آنگاه كه دشمنان يكديگر بوديد، پس خداوند ميان دلهايتان الفت انداخت ودر سايه نعمت او برادران يكديگر شديد، و بر لب پرتگاهى از آتش بوديد، پس شما را از آن نجات داد. اين گونه خداوند آيات خود را براى شما بيان مى‌كند، شايد هدايت شويد» که براساس همین آیه و آیات مختلف دیگر دوری از تفرقه و تلاش برای افزایش وحدت از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام باقری گفت: وحدت و انسجام شرط بقای امت های اسلامی است و باید با دوری از تفرقه و اختلاف برای افزایش وحدت در بین مسلمانان تلاش شود.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود: رسول اكرم محمد مصطفی(ص) به عنوان آخرین فرستاده پروردگار عالم برای هدایت و تربیت مسلمانان و نجات جامعه از جهل و نادانی برگزیده شده است و اگر چه در طول سال های هدایت با مشقات و سختی های فراوان روبرو بوده است اما همواره برداری و اخوتی که در بین مسلمانان ایجاد کرد، راهنمای مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی یادآور شد: حرکت در مسیر پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی نجات بخش ما از تاریکی و ظلمات است و باید همچنان که خداوند به ما دستور داده است با چنگ زدن به قرآن و اهل بیت(ع) مسیر هدایت خود را هموار کنیم.

پایان پیام/ 175