وحدت مایه عزت مسلمانان جهان است

وحدت مایه عزت مسلمانان جهان است

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی وحدت را مایه عزت مسلمانان دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند که میان ملت‌ها، مذاهب و فرقه‌های اسلامی اختلاف بیندازند.

به گزازش خبرنگارگروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین همایش «منادیان وحدت» صبح امروز (پنج‌شنبه، 29 مهر ماه) در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز برگزار شد.

 

در این همایش «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت الله «مصطفی محامی»، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، «حسین مدرس خیابانی» استاندار و «حسین مسگرانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» سخنرانی کردند.

 

مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» در این همایش  با اشاره به اینکه دین اسلام آخرین و جامع ترین و کامل ترین دین است، گفت: همه خوبی ها در ادیان دیگر، در اسلام جمع شده و موجود است و قرآن کریم خلاصه همه کتاب های ‌آسمانی است.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه پیامبران که خوبی های آنها در قرآن آمده است دعوت گرانی به  جامعه بوده اند، گفت: انبیا برای نجات انسان ها و اصلاح جامعه آمده اند و بزرگترین استاد و مربی انسانها بوده اند که جامعه ها را اصلاح و تزکیه کردند و خوبی ها اسلام را بیان نمودند و ما وظیفه داریم که خودمان را تابع رسول و قرآن نماییم ودقت کنیم که به سیره رسول اکرم(ص) مراجعه داشته باشیم.

 

وی گفت: باید سعه صدر و ظرفیت های لازم برای وحدت را فراهم کنیم، با نگاه به صدر اسلام می بینیم که اسلام انسان ها را به بالاترین مقام رساند وانسان ها بعد از اسلام  توانستند که دنیا را اداره کنند و این آموزش اسلام است زیرا که اسلام  دینی انسان ساز است وباید به قرآن عمل کنیم و به احکام آن پایبند باشیم  و حقوق خدا و انسان ها  را مورد توجه قرار دهیم، آن موقع است که به وارستگی می رسیم و دنیا و آخرتمان آباد می شود و به صراط مستیقیم دست می یابیم.

 

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به اینکه جهان اسلام نیازمند وحدت است، گفت: دشمنان با سلاح و برنامه هایشان برای تفرقه انداختن میان مسلمانان برنامه ریزی می کنند و تلاش دارند که میان ملت ها، مذاهب،  فرق اسلامی اختلاف بیاندازند  از آن سود ببرند در حالی که این اختلاف تنها منافعی برای استکبار و صهیونیسم دارد.

 

وی وحدت را مایه عزت مسلمانان دانست و گفت: با وحدت منافع اسلام تامین و این به ضرر دشمنان است، اسلام به ما آموخته است که با هم تعامل و مدارا داشته باشیم و منطق و گفتمان را مورد توجه قرار دهیم، اخوت، برادری، باید در میان مسلمانان تحکیم یابد و انصاف و عدل، ایثار و همدردی میان مسلمانان گسترش یابد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40