پویش جهادی واکسیناسیون کرونا در مسجد چهارده معصوم(ع)

پویش جهادی واکسیناسیون کرونا در مسجد چهارده معصوم(ع)

تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۴۰۰
مسجد چهارده معصوم(ع) محله حافظیه نیروی هوایی تهران در روز جمعه میزبان گروهی از مجریان واکسیناسیون بود تا به همت اعضای هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری، تهران دوباره جان بگیرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: پویش جهادی واکسیناسیون شهروندان تهرانی برای مقابله با ویروس کرونا در پایگاه ‌های ثابت و سیار شهرداری تهران که با شعار «تهران دوباره جان می ‌گیرد» از ابتدای مهر و با محوریت مساجد آغاز شده بود پس از پایان مرحله نخست وارد مرحله دوم اجرایی شد. در مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون شهروندان تهرانی، ۲۲۵ مسجد مجری کار شدند و تزریق واکسن در برخی از این مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء و در برخی نیز از ساعت 16 انجام می ‌شود و تا 15 آبان ادامه دارد.

 

مسجدی فعال در مقابله با کرونا از طرح شهید سلیمانی تا پویش واکسیناسیون

یکی از مساجدی که در اجرای این پویش و همچنین در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار فعال عمل کرد، مسجد چهارده معصوم (ع) بود؛ مسجدی که هم در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول ضد عفونی کننده و هم شناسایی بیماران کرونایی بسیار فعال بود. به هر روی، این مسجد از ساعت چهار بعدازظهر روز سی ام مهرماه، آماده واکسیناسیون شهروندان محله حافظیه منطقه نیروی هوایی شد. محمدی، موسوی و میرزایی، از اعضای هیئت امنا و سید امیر هاشمی، خادم افغانستانی مسجد چهارده معصوم (ع) از یکی دو ساعت قبل از حضور مجریان واکسیناسیون در محل این خانه خدا حاضر شدند و به ضد عفونی کردن فضای این مسجد اقدام کردند.

 

هاشمی در این خصوص گفت: از زمانی که مطلع شدیم مسجد چهارده معصوم (ع) جزو مساجد مجری این طرح است، اعضای فعال هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین حاجی آبادی، کار آماده سازی این مسجد به ویژه ضد عفونی کردن را آغاز کردیم و در روز جمعه، سی مهر از ساعت 14 در این مسجد حاضر شدیم.

 

مشارکت بچه‌های مسجد در واکسیناسیون شهروندان محله حافظیه

حجت الاسلام والمسلمین «احمد حاجی آبادی» نیز در این خصوص گفت: الحمدالله همت خوبی از سوی بچه های مسجد چهارده معصوم (ع) در اجرای پویش واکسیناسیون شهروندان تهرانی مشاهده شد و از بعدازظهر روز جمعه تا زمانی که واکسیناسیون تمام شد، بچه های بسیج و کانون فرهنگی هنی در کنار هیئت امنا به صورت جهادی در اجرای این کار مشارکت دارند.

 

امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع) اضافه کرد: ما تمام نیروهای خود را بسیج کردیم تا کار واکسیناسیون را به صورت کامل انجام دهیم، اما متاسفانه تعداد دزی که به این مسجد برای تزریق واکسن کرونا آوردند، خیلی کم بود. البته ما وظیفه داشتیم که از بعدازظهر روز جمعه در محل این مسجد حاضر شویم ولی بهتر بود مجریان پویش، میزان دز بیشتری ارسال می کردند. برای تزریق 25 دز واکسن کرونا نیاز نبود ما این همه نیروی فعال مسجد چهارده معصوم (ع) را بسیج کنیم.

 

تعداد کم واکسن موجب انتقاد شهروندان شد

وقتی میز تزریق واکسن در فضای باز مقابل مسجد چهارده معصوم (ع) مستقر شد، شهروندان محله حافظیه منطقه نیروی هوایی به صف شدند تا واکسن دز اول یا دز دوم خود را دریافت کنند. نکته بسیار مهم این بود که تعداد زیادی از شهروندان تهرانی خود را به این مسجد رساندند ولی تنها بیست و پنج تن از آنان واکسن دریافت کردند و تعداد زیادی، دست از پا درازتر برگشتند.

 

مقابله مسجدی‌ها با کرونا همچنان ادامه دارد

به هر روی کار اجرای پویش واکسیناسیون کرونا در مسجد چهارده معصوم (ع) انجام، نماز مغرب و عشاء به جماعت، اقامه و در این مسجد حدود ساعت هشت شب توسط آقا سید خادم بسته شد. به گفته حاجی آبادی، کاز مقابله اهالی این مسجد با ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد داشت و با تلاش تمام فعالان و کارگزاران این خانه خدا، کار ضد عفونی کردن این منطقه از تهران  و توزیع ماسک و محلول ضد عفونی کننده میان نمازگزاران این خانه خدا و نیازمندان تحت پوشش مسجد چهارده معصوم (ع) استمرار می یابد. در واقع چون کرونا مهمان ناخوانده همیشگی ما است مسجدی ها نیز تا زمانی که این بیماری به صورت کامل مهار شود و یک بیماری معمولی تبدیل شود، در مقابله با آن از پای نخواهند نشست.

پایان پیام/ 397