مستند «نوای جان» در کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) مراغه تولید می‌شود

مستند «نوای جان» در کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) مراغه تولید می‌شود

تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۴۰۰
کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) اقدام به تولید مستند «نوای جان» با موضوع به تصویر کشیدن قاریان معمری که سالیان زیاد با کلام حق مانوس هستند، کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مجید کریمی»، با اشاره به تولید مستند «نوای جان» از سوی کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: این مستند می کوشد، نوای قاریان معمری را که سالیانی زیاد با کلام حق مانوسند، به تصویر درآورد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) شهرستان مراغه افزود: این روایتی است از میان سایه روشن لحظات رفته، مومنانی گمنام پرورده مهر پروردگاری و الحانی برآمده از سویدای جان، وقتی بندگان از سر شوق با رحیمی سخن می گویند.
 


یاسر عطار، نویسنده و کارگردان این فیلم مستند افزود: در میان پژوهش‌های این سالیان از سوی اساتید فن قرائت درباره سنت‌های حرفه‌ای قرائت قرآن، جای پرداختن به مکتب قرائت‌های بومی و سنتی خالی است؛ نوای پیرقاریانی‌ که با رفتنشان‌ الحان‌ شان نیز از میان می‌رود.

 

وی  گفت: مدیر تصویربرداری این مستند سیامک جاوید است و این مستند در 70 دقیقه توسط کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) تهیه شده است. استاد و داور بین المللی قرآن کریم دکتر رحیم خاکی مشاور عالی این پروژه را بر عهده دارند.

 

پایان پیام/ 40