چهارمین سوگواره هنری اربعین در ایستگاه پایانی/جزئیات مشارکت‌های ملی و بین‌المللی و آئین اختتامیه

چهارمین سوگواره هنری اربعین در ایستگاه پایانی/جزئیات مشارکت‌های ملی و بین‌المللی و آئین اختتامیه

تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۰
شفایی با اعلام برگزاری آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنری اربعین با حضور شخصیت‌های فرهنگی هنری کشور، گفت: در بخش داخلی ۷۰۰ اثر و در بخش بین‌الملل ۱۵۰ اثر به سوگواره ارسال شده که از این میان ۲۰ منتخب، معرفی و تقدیر می‌شوند.

«سالار شفایی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنری اربعین، اظهار کرد: این آئین پنجشنبه، ششم آبان ماه با حضور شخصیت های فرهنگی کشور در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

 

دبیر چهارمین سوگواره هنری اربعین با بیان اینکه این سوگواره امسال با همکاری فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است، گفت: به تناسب تجربه دوره های گذشته، امسال رشته شعر و بخش پادکست را به سوگواره اضافه کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه شد. نکته مهم آنکه مشارکت در سوگواره چهارم مطلوب است چنان که تولیدات خوبی از سراسر کشور از مناطق روستایی و کم برخوردار گرفته تا مناطق شهری و از همه گروه های سنی از کودک تا میانسال، به آن ارسال شده است.

 

شفایی با بیان اینکه چهارمین دوره از سوگواره هنری اربعین با استقبالی چشمگیر در بخش بین المللی هم مواجه شده است، تصریح کرد: سال گذشته در سطحی محدود و تعداد اندکی اثر از دیگر کشورها نیز داشتیم اما امسال فراخوان سوگواره به زبان عربی ترجمه و از طریق فضای مجازی منتشر شد. ابتدا تصور می شد به دلیل محدودیت های منابع انسانی و اعتباری، استقبال بالایی از ین بخش نشود اما با مدد و عنایت حضرت سیدالشهداء(ع) نزدیک به 150 اثر در بخش بین الملل از کشورهای عراق، کویت، عربستان به ویژه بخش شیعه‌نشین قطیف، روسیه و نیز آفریقا به سوگواره ارسال شد.

 

وی تاکید کرد: مهم آنکه این جذب و مشارکت صرفا با تبلیغات مردمی و بچه های مسجد و با فعالیت نوجوانان و جوانان مسجدی در فضای مجازی رخ داده است.

 

 

 

 

شفایی درباره میزان مشارکت ها در بخش داخلی چهارمین سوگواره هنری اربعین، ابراز کرد: در این بخش 700 اثر به دست ما رسیده که شامل همه رشته ها یعنی متون ادبی، شعر و دلنوشته، فیلم کوتاه، عکس، نماهنگ، پادکست و بخش  کودکان می شود.

 

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در پنج بخش و با حضور داوران ممتاز ارزیابی شده است، اضافه کرد: در رشته شعر استاد احمد بابایی، شاعر نام‌آشنا و انقلابی و خانم ها نانی‌راد و رجایی از شعرا و نویسندگان این حوزه، در رشته دل‌نوشته خانم پناهی، نویسنده کتاب های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با همراهی خانم ها ارسلانی و خدابخشی از استادان ادبیات، در رشته فیلم و عکس (بخش داخلی) از ظرفیت آقایان، دادخواه، استاد فلسفه هنر، رحیمی، تهیه کننده صداوسیما، میرزایی، مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری و اصغر کشانی، منتقد سینما و روزنامه نگار و در بخش بین الملل از ظرفیت استادان مجرب سعید محمودی ازناوه، خدایی و جواد علیزاده برای قضاوت آثار بهره گرفته ایم.

 

شفایی ادامه داد: چهارمین سوگواره هنری اربعین 20 برگزیده دارد که همزمان با آئین اختتامیه معرفی و تقدیر می شوند. علاوه بر این، 47 نفر از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این سوگواره نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

دبیر چهارمین سوگواره هنری اربعین درباره جزئیات آئین اختتامیه بیان کرد: این آئین پنجشنبه، 6 آبان از ساعت 15 و 30 دقیقه در سالن همایش های فرهنگسرای ارسباران با حضور شخصیت هایی همچون محمود شالوئی، معاون هنري وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماينده وزير در این آئین، سیدمجید امامی، دبير شوراي فرهنگ عمومي، حجت الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، علی فروزانفر، رئیس حوزه هنری برگزار می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» به قلم محمد آقاسی و با موضوع پیاده روی اربعین حسینی، از بخش های پیش بینی شده برای آئین اختتامیه سوگواره هنری اربعین است که به صورت حضوری و با رعیات پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 9