جایگاه و نقش محوری مساجد در محلات احیا شود

جایگاه و نقش محوری مساجد در محلات احیا شود

تاریخ انتشار : ۴ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام شاهبیگی گفت: جایگاه و نقش محوری مساجد باید در محلات احیا شود تا در آن سربازانی فداکار و مجاهد برای اسلام تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» امروز (۴ آبان) در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مرکز استان اظهار کرد: محور وحدت ما در جهان اسلام یک مسجد(مسجدالحرام) است و اگر بخواهیم تمدن اسلامی احیا شود، باید مسجد به مسجد طراز اسلامی برسد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه مسجد از منظر امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) در زمینه مسجد فرموند: «من امروز بايد بگويم كه تكليف است براي مسلمان ها، حفظ مساجد. امروز جزء اموری است كه اسلام به او وابسته است …»

 

حجت الاسلام شاهبیگی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در گام دوم انقلاب به سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم رسالت عظیمی برای اعتلای مساجد بر عهده داریم.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد طراز به معنای مسجد برقرار است، تصریح کرد: مسجد محوری در محله‌ها بسیار حائز اهمیت است تا در این مسجد انقلابی، سربازانی فداکار و مجاهد برای اسلام تربیت شود.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی به مصلی نماز جمعه بیرجند اشاره کرد و افزود: زمین مصلی المهدی(عج) بیرجند ۱۱ هکتار و مساحت شبستان آن ۱۰ هزار متر است که اجرای طرح جامع مصلی نیاز به همت ویژه استانداری و مسئولان استانی دارد.

 

 

وی در پایان درخواست کرد تا خیران استان برای توسعه و تکمیل فضای مصلی نماز جمعه مرکز استان پای کار بیایند.

پایان پیام/ 375