دوره آموزش سبک زندگی شهدایی برگزار می شود

دوره آموزش سبک زندگی شهدایی برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدتقی سعیدی گفت: یکی از برنامه های کنونی کانون، برگزاری دوره آموزش زندگی شهدایی با محوریت زندگی و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام «محمدتقی سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به تازه ترین فعالیت های کانون شهید ابراهیم هادی، گفت: یکی از برنامه های کنونی کانون، برگزاری دوره آموزش زندگی شهدایی با محوریت زندگی و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.


امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) جیرفت افزود: این دوره آموزشی ویژه گروه های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است و فقط افرادی می توانند در این دوره حضور یابند که در دوره راهنمای آشنا رتبه کسب کرده اند.


وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آشنایی نوجوانان و جوانان مسجدی با سبک زندگی و سیره شهدا به ویژه شهید سلیمانی است تا از این طریق با الگو گرفتن سیره عملی شهدا را در زندگی خود بکار گیرند.


حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: دوره سبک زندگی شهدایی از ۱۳ آبان ماه در مسجد امام حسن عسکری (ع) آغاز می شود.


امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) جیرفت در تشریح برنامه های این دوره آموزشی، اظهار کرد: جزوه با محتوای سیره عملی سردار دلها در اختیار بچه های مسجد قرار داده می شود تا مطالعه کرده و در آزمون شرکت کنند.


وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این دوره آموزشی، دلنوشته و نامه ای خطاب به شهدا، بیان سیره عملی شهدا به ویژه شهید سلیمانی از زبان یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس، خلاصه نویسی مطالب در مورد سیره عملی شهدا، پخش کلیپ و سرود درباره شهید سلیمانی است.


حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: علاوه بر این نیز اجرای طرح کتابخوانی و تولید آثار هنری با موضوع شهدا، برگزاری مسابقات فوتسال یادبود شهدا، برگزاری اردوی تفریحی، برپایی مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به نفرات برتر، از سایر برنامه های دیده شده در اجرای دوره سبک زندگی شهدایی است.


امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) جیرفت تاکید کرد: رویکرد کانون این است که دوره های سبک زندگی را سلسله وار برگزار کند تا تاثیر بیشتری بر مخاطبین داشته باشد و در همین راستا پس از برگزاری دوره سبک زندگی مهدوی اقدام به برگزاری دوره سبک زندگی شهدایی می کند.


وی یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت های اخیر کانون شهید ابراهیم هادی با همکاری و همراهی مسجد امام حسن عسکری (ع)، برگزاری دوره راهنمای آشنا پیرامون ۴۰ حدیث از اهمیت نماز اول وقت بود.


حجت الاسلام سعیدی در خاتمه عنوان کرد: در آزمون پایان این دوره ۲۹ نفر از بچه های مسجد شرکت کردند که ۳ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

پایان پیام/ 586