نقش آفرینی تمام قد نوجوانان و دانش آموزان شهرقدسی در نماز جمعه این هفته شهرستان

نقش آفرینی تمام قد نوجوانان و دانش آموزان شهرقدسی در نماز جمعه این هفته شهرستان

تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام جوکار با اشاره به حمله سایبری صورت گرفته در هفته گذشت گفت: به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توجه شود.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان نماز جمعه این هفته شهرستان قدس طبق وعده ی امام جمعه شهرستان به مناسبت سالروز شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده و فرارسیدن روز نوجوان وبسیج دانش آموزی تمام قد در اختیار نوجوانان شهرستانی بود.
باتوجه به اعلام سین برنامه از سوی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان قدس میلاد سنبلی مجری،محمد محمدی موذن وقرائت قرآن بر عهده ی مرتضی قاسمی بود که همه ی این نفرات از نوجوانان شهرستان هستند.
 در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: شیطان در مقابل انسان استکبار به خرج داد و تسلیم دعوت الهی نشد، در نتیجه از دایره بندگان خدا خارج شد که این موضوع برمفهوم نظارت بر فرد و هم گروه‌های مختلف دلالت دارد و همیشه در طول تاریخ بشر جریان استکباری و حق در مقابل هم وجود داشته و همواره باید این جریان را شناخت و از تکبر دوری و استکبارستیز بود. 

وی ضمن یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز گفت: در جامعه اسلامی ایران نوجوان‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف درخشیدند و شهدایی مانند شهید حسین فهمیده و علی لندی تقدیم نظام کرده است و لازم است بیشتر قدردان فعالیت‌های نوجوانان بود و از ظرفیت‌های این نسل استفاده شود.  

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت و مسوولان و کارگزاران نظام اسلامی افزود: ادای حق جامعیت دین اسلام در گروه‌های مختلف مردمی و حلقه‌های معرفتی بیشتر تبیین شود و همه امت اسلامی در جهت وحدت قدم برداشته و در عرصه‌های صبر، عدل و اخلاق از پیامبراکرم پیروی شده و در مقابل گرفتاری‌های گوناگون اهل استقامت باشد. 

وی بیان کرد: اگر قرار است کاری انجام شود باید بر مدار عدالت باشد و در فضای مجازی اخلاق مداری صورت گیرد و نقد منصفانه در چهارچوب شرع اقدام شود و در اجرای عدالت باید عادلانه رفتار شود و اخلاق اسلامی و تواضع و پرهیز از تهمت و دروغ که عامل ایجاد فرهنگ عمومی است، مورد توجه قرار گیرد و مردم و مسوولین در کنار هم از قرآن و سیره اهل در این زمینه استفاده کنند. 

حجت الاسلام جوکار گفت: پدافند غیرعامل از پایدارترین روش‌های دفاع مقابل دشمن است تا احتمال بروز خطر و عواقب آن کمتر شود و مسوولین باید در جهت گسترش پدافند تقوا در جامعه تلاش کنند و به مردم خدمت خالصانه داشته باشند که این امر مانع رسیدن دشمن به اهداف می‌شود و نوعی پدافند محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن تمام تلاش خود را در جنگ سایبری به کار برد و با از کار انداختن پمپ بنزبن‌ها اختلال ایجاد کرد و لازم است زیرساخت‌های ارتباطی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و فضای سایبری کشور مورد توجه قرار گیرد. 

امام جمعه شهرقدس گفت: عملکرد به موقع و شفاف صداوسیما با مردم و اقدام وزارت نفت در راه اندازی پمپ بنزین‌ها همراه با بصیرت مردم و حضور در صحنه رییس‌جمهور موجب برقراری و حفظ آرامش مردم و تغییر در روش مدیریتی کشور است. 

وی در ادامه افزود: انجام درست کارها قبل از رسیدن موقع خطر مانند آماده سازی گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها، لایروبی جوی‌ها پیش از  آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌ها، ساماندهی دست فروشان در فصل سرما و پرهیز از برخورد تحکمی با آنها نوعی پدافند غیرعامل و جلوگیری از بروز خطر و حادثه است و برای ساماندهی دست فروشان در فصل سرما مصلی شهرقدس آمادگی در اختیار قراردادن این فضا برای آنها را دارد. 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به روز ملی استکبار ستیزی، تصریح کرد: در جنگ همه جانبه دشمن به خصوص جنگ ادراکی، شناختی، روانی و رسانه‌ای باید توطئه‌های دشمن را در ابعاد مختلف شناخت و مسوولین فرهنگی و خانواده‌ها تدبیری در این خصوص داشته باشند تا فریب مکر دشمن را نخورند.

پایان پیام/ 704