خدمات معیشتی اهالی مسجد امام محمدباقر(ع) برای محرومان

خدمات معیشتی اهالی مسجد امام محمدباقر(ع) برای محرومان

تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام خجسته‌نیک با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در مسجد امام محمدباقر(ع)، گفت: این مسجد در محورهای توزیع گوشت قربانی و بسته‌های معیشتی و وام قرض‌الحسنه به محرومان خدمت رسانی می‌کند.

حجت الاسلام «مهدی خجسته نیک» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد امام محمد باقر(ع) واقع در مهرآباد جنوبی در بحث کمک رسانی به اقشار محروم، اظهار کرد: به صورت ماهیانه دو راس گوسفند در مسجد قربانی و گوشت آن در میان اقشار محروم تحت پوشش که ۲۰ خانواده هستند، توزیع می شود.

 

امام جماعت مسجدامام محمد باقر(ع) بیان کرد: در دوران کرونا علاوه  بر توزیع گوشت قربانی اقدام به توزیع بسته های ارزاق میان اقشار کم برخوردارتحت پوشش کردیم و مرکز خیریه مسجد به اقشار بی بضاعت هم وام اعطا می کند. ضمن اینکه یکی از رویکردهای مسجد خریداری میوه و صیفی‌جات با قیمت پایین از باغداران و کشاورزان اطراف شهر برای اقشار محروم تحت پوشش است.

 

وی ادامه داد: قبل از بحران کرونا مسجد در مناسبت های مذهبی  و ملی برنامه های گسترده ای برگزار می کرد، به طوری که در دهه اول محرم و ایام فاطمیه ضمن برگزاری مراسم عزاداری با برپایی ایستگاه های صلواتی اقدام به توزیع نذورات بین مردم می کردیم.

 

حجت الاسلام خجسته نیک در مورد فعالیت  صندوق خیریه قرض الحسنه گفت: از طریق صندوق قرض الحسنه خیریه مسجد در ایام کرونا به افراد مستاجری که توان پرداخت اجاره خانه نداشتند کمک صورت گرفت و به بیماران نیازمند نیز خدمات درمانی ارایه شده است.

 

امام جماعت مسجد امام محمد باقر(ع) با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مسجد امام محمدباقر(ع) گفت: با راه اندازی این کارگاه ضمن ایجاد اشتغال برای بانوان مسجدی، برای افراد نیازمند بی بضاعت که توان خرید اقلام بهداشتی ندارند، ماسک به صورت رایگان توزیع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مسجد طرح واکسیانسیون کرونا در مسجد اجرا می شود و فعالان مسجدی نیز در این طرح مشارکت گسترده ای دارند.

 

پایان پیام/ 40