کانون های مساجد در گام دوم انقلاب زمینه تربیت جوانان متعهد انقلابی را فراهم کنند

کانون های مساجد در گام دوم انقلاب زمینه تربیت جوانان متعهد انقلابی را فراهم کنند

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام حمید بامری گفت: از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری در دل خانه های خدا جای دارند می توانند در گام دوم انقلاب که توجه به جوانان مورد تاکید است با اجرای برنامه هایی متنوع و جذاب زمینه حضور جوانان را به مساجد فراهم کنند.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از دوران جوانی به عنوان ارزنده ترین دوران زندگی انسان، نام برد و گفت: این هنگام، دوران درخشندگی و بالندگی است و جوانان، سرمایه های عظیم هر کشور هستند چرا که رشد و تعالی هر جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد از جوانان به عنوان قشر ارزشمند جامعه یاد کرد و افزود: وجود جوانان، سرشار از پاکی، صداقت و جوان مردی است و آن ها نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب ها و نیازها و همچنین پاسخ صحیح به این نیازها، نقش بسیار موثری در راه رشد و تعالی آنها دارد.


وی افزود: می طلبد به مسائلی از قبیل ویژگی ها، نیازها، مشکلات، آسیب ها و راهکارهای مقابله با آن در مورد جوانان پرداخت تا بتوان از این سرمایه های ملی، به خوبی در راه رشد و تعالی جامعه بهره مند شد.


حجت الاسلام بامری با اشاره به اهمیت دوران جوانی، ابراز کرد: بزرگ ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهم ترین بخش آن را در نسل جوان می توان یافت.


امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: گردش چرخ های عظیم صنایع سنگین، استخراج ذخایر طبیعی در اعماق معادن، عمران و آبادی و دفاع از مرزها و حفظ استقلال و امنیت کشور، و نیز پرداختن به مسائل گوناگون هنری، آموزشی و تعلیم و تربیت، با دست توانا و قدرتمند جوانان انجام می گیرد و نیروی خستگی ناپذیر نسل جوان، مایه امیدواری تمام ملت ها است.
 

وی زیبایی و طراوت دوران جوانی را یکی از مزایا و سرمایه های پر ازش نسل جوان قلمداد کرد و یادآور شد: با فرا رسیدن جوانی، نه تنها بدن نیرومند و قوی شده بلکه عواطف و احساسات نیز شکوفا می شوند.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: شکوه جوانی، به منزله زینت گران بها و پرفروغی است که به صاحبش زیبایی و جمال می بخشد و طراوت و شادابی دوران جوانی، یکی از مظاهر مهم جمال طبیعی و از امیتازهای اختصاصی نسل جوان است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد اضافه کرد: در راستای آشکار شدن زیبایی های جوانی، به طور طبیعی تمایل زینت کردن و خودآرایی نیز در ضمیر جوانان بیدار شده و زیبایی طبیعی، با خودآرایی هماهنگ می شود.

 
وی با بیان این مطلب که جوانان، دارای روحی پاک و قلبی لطیف و زلال هستند، تاکید کرد: با آغاز دوران جوانی، میل به جمال روحانی و معنویّات، خود به خود در باطن جوانان  بیدار شده و علاقه به زیبایی های معنوی همچون تمایل به آراستن ظاهری در ضمیر آنها شکوفا می شود.


حجت الاسلام بامری عنوان کرد: جوانان به طور طبیعی به جوانمردی، فضیلت های اخلاقی و صفت های ممتاز انسانی متمایل بوده و به طور فطری، شیفته راستگویی، درستکاری، وفای به عهد، امانت داری، عزت نفس، خدمت به مردم و فداکاری هستند و از دروغگویی و نادرستی و عهدشکنی و خیانت متنفر بوده و از مشاهده گفتار و رفتار نادرست دیگران، خشمگین می شوند.


امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: یکی از گنجینه های گران قدر جوانی، برخورداری جوانان از عواطف و احساسات پرشور است و در سایه چنین احساساتی، استعدادهای طبیعی موجود در نهاد آدمی به فعلیت می رسد و جوانان را به حرکت و فعالیت وامی دارد و ارزش های باطنی، یکی پس از دیگری آشکار می شوند.


 وی تمایلات عاطفی جوانان را از پایگاه های مهم آموزش های اخلاقی و پرورش های انسانی است، قلمداد کرد و افزود: قسمت اعظم تربیت های درست یا نادرست جوانان، بر عواطف و احساسات آنها استوار است و بدبختی ها و خوشبختی ها، پیروزی ها و شکست ها، مخالفت ها و موافقت های جوانان، از عواطف و احساسات آنها سرچشمه می گیرد.


 حجت الاسلام بامری خیال پردازی را یکی از ویژگی های بارز و مشخص دوران جوانی، خیال پردازی، برشمرد و ابراز کرد: تخیّلات، دریچه های اطمینان بخش برای رهایی موقت از مشکلات و پناه بردن به دنیای آرام خیالات و رویا هستند و جوانان به این موضوع آگاهی دارند که واقعیت های دنیای خارج، در عالم خیال، قابل دسترسی نیست اما به عالم تخیّلات روی می آورند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد اضافه کرد: زیرا در چنین شرایطی است که احساس نوعی آرامش نسبی می کنند بی شک تخیلات موجب تقویت نیروی ذهن، اندیشه، خلاقیت های هنری، فکری، ذوقی و علمی می شود.


وی عنوان کرد: جوانان، به طور طبیعی و فطری، خواهان معرفت و شناخت الهی و سجایای اخلاقی هستند و تمایل زیادی نسبت به درک مسائل مذهبی دارند و گفتارهای دینی را با کمال علاقه مندی و رضایت خاطر می شنوند.

 

حجت الاسلام بامری نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری را در تربیت جوانان متعهد انقلابی نقشی تاثیرگذار برشمرد و گفت: از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری در دل خانه های خدا جای دارند بنابراین می توانند در گام دوم انقلاب که توجه به جوانان مورد تاکید است با اجرای برنامه هایی متنوع و جذاب زمینه حضور جوانان را به مساجد فراهم کرده و در تحقق این مهم بکوشند.

 

امام جمعه عنبرآباد در خاتمه با بیان این مطلب که وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد به رشد، پویایی و بالندگی جوانان در مکانی معنوی کمک می کند، تاکید کرد: امیدواریم کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان در راستای تربیت جوانان متعهد انقلابی بیش از پیش گام بردارند.

پایان پیام/ 586