اطعام روزانه ۵ هزار نفر در موکب انصارالحسین(ع) کانون طریق القدس

اطعام روزانه ۵ هزار نفر در موکب انصارالحسین(ع) کانون طریق القدس

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸
مدیر موکب انصارالحسین(ع) از اطعام روزانه ۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در این موکب خبر داد و گفت: اسکان،پذیرایی و نشست های بصیرتی وسخنرانی از جمله خدمات این موکب است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تدارک گسترده برای ایران و نیز مواکب‌الاتحاد در کشور عراق، اعم از برنامه‌های فرهنگی و اسکان و اطعام فرصتی مغتنم را برای نقش‌آفرینی مسجدی‌ها در پدیده‌ جهانی اربعین فراهم کرده است.

 

 

«سیدجلیل موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های موکب انصارالحسین(ع) کانون طریق القدس بستان استان خوزستان برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد:فعالیت موکب انصار الحسین(ع) از 25 محرم در منطقه بستان آغاز شده و اسکان، پذیرایی، اقامه نمازجماعت، اطعام، توزیع غذای نذری و پخت نان از جمله برنامه های این موکب است. این موکب روزانه به ۵ هزار نفر اطعام می دهد.

 

 

مدیرموکب انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه فعالیت این موکب تا 25 صفر در این منطقه ادامه دارد، بیان کرد:نشست های بصیرتی، اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، قرائت زیارت اربعین، قرائت زیارت عاشورا، پاسخ به سوالات شرعی از جمله برنامه های فرهنگی این موکب است.

 

 

موسوی همچنین به اجرای محافل انس با قرآن و برنامه های فرهنگی با رویکرد عترت و قرآن اشاره کرد و گفت:تبیین حماسه عاشورا  توسط مبلغین و روحانیون، تفسیر قرآن کریم، مداحی و مرثیه سرایی، اجرای تعزیه و سرود بخش دیگری از فعالیت های این موکب است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طریق القدس بستان استان خوزستان در رابطه با برنامه های این کانون فرهنگی هنری گفت: کانون فرهنگی هنری طریق القدس بستان استان خوزستان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان است که بیش از 24 سال است در این استان فعالیت می کند،کلاس های آموزشی عقیدتی و دینی، جلسات قرآن و احکام از جمله برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

 

 

یادآور می شود، ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «مواکب الاتحاد» را با اتکاء به ظرفیت کانون های مساجد در استان های ایلام، خوزستان، لرستان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مازندران در نجف اشرف، کربلای معلی و نیز مسیر بین نجف و کربلا را برپا کرده است که علاوه بر خدمت رسانی به زائران در قالب اسکان و پذیرایی، با برنامه های فرهنگی همچون اقامه نماز جماعت، قرائت دسته جمعی زیارت اربعین، زیارت عاشورا و دیگر ادعیه وارده در این ایام، اجرای طرح «تلاوت نور» و برپایی کرسی های تلاوت، پاسخ به شبهات دینی زائران می کوشد تا در فضای معنوی و مستعد اربعین به ترویج و نهادینه سازی فرهنگی دینی مذهبی کمک کند.

 

پایان پیام/ 40