ورزش می تواند ابزار مهمی در جذب جوانان به مسجد باشد

ورزش می تواند ابزار مهمی در جذب جوانان به مسجد باشد

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه ورزش می تواند ابزار مهمی در جذب جوانان به مسجد باشد، گفت: در حوزه ورزش فعالیت های مختلفی در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال اجراست که نیازمند توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (سه شنبه 11 آبان) در دیدار با «عباس حاجی زاده»، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: در سطح استان فارس حدود پنج هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد؛ یک هزار و 300 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است که در حوزه های مختلف از جمله وزش فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اهداف برگزاری این دیدار افزود: هدف از این دیدار بیان توانمندی های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد و هم اندیشی در خصوص راهکار ها حمایت از فعالیت ها به ویژه در حوزه ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه ورزش می تواند ابزار مهمی در جذب جوانان به مسجد باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش فعالیت های مختلفی در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال اجراست که نیازمند توجه است.

حجت الاسلام امیدی، پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه فی ما بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و اداره کل ورزش و جوانان استان را مطرح و تاکید کرد: ظرفیت هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی در حوزه خانواده و جوانان و همچنین استفاده از سالن ها و فضا های ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان با تخفیف یا به صورت رایگان می تواند در انعقاد این تفاهمنامه مورد توجه واقع شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اضافه کرد: در بازدید هایی که از کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز انجام شده است، شاهد برگزاری فعالیت های ورزشی با حضور نوجوانان و جوانان هستیم که با اعطای برخی تجهیزات می توان بر غنای این برنامه ها افزود.

پایان پیام/ 130