رویداد ملی فهما موجب تقویت مقابله بچه های مسجد با تهاجم فرهنگی دشمن شده است

رویداد ملی فهما موجب تقویت مقابله بچه های مسجد با تهاجم فرهنگی دشمن شده است

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام پهلوانی گفت: رویداد ملی فهما که هر سال بر سطح کمی و کیفی آن افزوده می شود، موجب تقویت مقابله بچه های مسجد با تهاجم فرهنگی دشمن شده است.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت هزار و 60 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان اظهار کرد: بیش از 70 درصد این کانون ها در مساجد روستایی فعالیت می کنند.

 

مدیرستاد فهمای استان هرمزگان با بیان اینکه پیش از آنکه ویروس منحوس کرونا فعالیت ها را به سمت فضای مجازی ببرد، میزان فعالیت جریان انقلابی در فضای مجازی کم بود و این یکی از معضلات ماست زیرا دشمن در جنگ نرم فرهنگی علیه ما در فضای مجازی استفاده بیشتری می کرد، گفت: رویداد فهما فعالیت بسیار خوبی در حوزه بهره مندی حداکثری نیروهای انقلاب از فضای مجازی است و فعالیت های فرهنگی و هنری که یک بچه مسجدی و انقلابی باید بیاموزد از طریق زیست بوم بچه های مسجد و رویداد فهما محقق شده است.

 

وی اضافه کرد: گروه های مختلف فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد همچون گروه های نمایش و گروه های سرود و گروه های ادبی و همچنین در بخش کتاب و کتابخوانی بسیار بهتر از قبل عمل می کنند و بهتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام پهلوانی ادامه داد: رویداد ملی فهما موجب شد که رقابت خوبی میان بچه های مسجد و گروه های فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل بگیرد. در واقع تهدید ویروس کرونا موجب شد که به همت بچه های مسجد جهشی در حوزه فضای مجازی در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه آثاری که بچه های مسجد در قالب رویداد فهما ارایه می کنند بسیار بهتر از گذشته شده است. وقتی ما می توانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به خوبی مقابله کنیم که محصولات و آثار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم تا مخاطب از میان انبوه تولیداتی که در فضای مجازی آثار فاخر فرهنگی هنری بچه های مسجد را انتخاب کند. 

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در پایان گفت: رویداد ملی فهما که قطعا هر سال سطح کیفی و کمی آن ارتقا می یابد، توانسته سطح مقابله بچه های مسجد با تهاجم فرهنگی دشمن را ارتقا دهد.

پایان پیام/ 397