۱۰ راهبرد مردمی کردن فرهنگ/ دولت سیزدهم دوره طلایی برای مساجد است

۱۰ راهبرد مردمی کردن فرهنگ/ دولت سیزدهم دوره طلایی برای مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سعادتی با اشاره به ۱۰ راهبرد مردمی کردن فرهنگ گفت: دولت سیزدهم فرصت بزرگی برای رونق مساجد است زیرا از راس این دولت تا وزرا و معاونان و مشاوران وزرای مختلف، بچه‌های مسجدی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سعید سعادتی، در گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) که امروز (چهارشنبه، ۱۲ آبان ماه) در باغ زیبای تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه آسیب شناسی فعالیت ها لازمه پیشبرد اهداف هر مجموعه و سازمانی از جمله ستاد فهما است، اظهار کرد: در این آسیب شناسی لازم است رویکرد تطبیقی نیز وجود داشته باشد تا اگر سازمانی دچار مشکل است درک کنیم که این مشکل را سایر سازمان ها نیز دارند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد فهما افزود: ما باید برای مقابله با مشکلات از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده کنیم که انتخاب شعار به توان مردم در همین راستا بوده است.

 

وی با اشاره به تلاش فزاینده کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه مواسات و همسو با فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه، اضافه کرد: ما مجموعه ای انقلابی و فرهنگی و مردمی هستیم و مردمی بودن را نباید فراموش کنیم.

 

سعادتی با بیان اینکه مردم، مسجد را به عنوان میدان و محل ارتباطات مردمی می دانند، گفت: فهما با توجه به محدودیت های مربوط به شیوع ویروس کرونا و اعتبارات کشور، بسیار خوب عمل کرده است. نباید از نعمت سامانه بچه های مسجد غفلت کنیم. جشنواره های طنین و مدهامتان و سایر طرح های ملی که توسط استان ها برگزار می شود، نشان می دهد که می توان در اوج محدودیت ها نیز کارهای بزرگ انجام داد.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد فهما در ادامه با بیان اینکه مساجد نمی توانند در همه رواق ها موفق باشند، اظهار کرد: تخصصی شدن فعالیت های رواق ها برای همین است همچنان که ما برای اینکه کانون ها در حوزه همدلی و کمک های مومومنانه حضور داشته باشند، چند جلسه با نخبگان مسجدی در شورای سیاستگذاری فهما  داشتیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما مشخص کرده ایم‌ که چند درصد از کانون ها تا پایان سال جاری مورد حمایت قرار می گیرند، گفت: امسال از ۱۱۱۸ کانون به صورت مستقیم حمایت می کنیم.

 

سعادتی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم فرصت بزرگی برای رونق مساجد است زیرا از راس این دولت تا وزرا و معاونان و مشاوران وزرای مختلف، بچه های مسجدی هستند، تاکید کرد: این دوره، دوره طلایی است و با همت و وحدت رویه و دفاع از حقوق مسجد، می توانیم از این دوره به خوبی استفاده کنیم.

 

وی ۱۰ مورد از راهکارهای پیش رو برای مردمی کردن فرهنگ را مطرح و خاطرنشان کرد: جمع سپاری فرهنگی و اجتماعی، نوآوری اجتماعی، کارآفرینی خلاق، تشکیل حلقه های میانی، ایجاد باشگاه مردمی (هواداران)، نذر فرهنگی، تشکیل  گروه های نقش آفرین مردمی محله محور و شبکه های تخصصی و اجتماعی ازجمله این راهکار است.

پایان پیام/ 397