طرح بزرگ آموزش تسهیل‌گران کارآفرینی روستا و عشایر برگزار می‌شود

طرح بزرگ آموزش تسهیل‌گران کارآفرینی روستا و عشایر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸
حجت الاسلام نیستانی با اشاره به برگزاری طرح بزرگ آموزش تسهیل گران کارآفرینی روستا و عشایر گفت: این طرح به منظور شناسایی، آموزش، ساماندهی و شبکه سازی تسهیل گران روستایی و عشایری در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با بیان اینکه کارگاه آموزشی تسهیل گران کارآفرینی روستایی توسط ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و با همکاری دفتر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایت «باسلام» برگزار می شود، گفت: این کارگاه در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین به نام «رونق تولید» است به منظور شناسایی، آموزش، ساماندهی و شبکه سازی تسهیل گران روستایی و عشایری ویژه فعالان فرهنگی اجتماعی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه در برخی از روستاها امکانات زیرساختی کمتری در زمینه پست و اینرنت وجود دارد، اظهار داشت: هدف از این فعالیت مشترک ایجاد رونق کسب و کارهای محلی در مناطق روستایی و عشایری است و سایت «باسلام» نیز بستری مناسب برای فروش اینترنتی محصولات خانگی، محلی، روستایی و عشایری است.

 

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات پست و اینرنت در روستاها، تسهیل گرانی را انتخاب خواهیم کرد، افزود: تسهیل گران که به محصولات محلی و روستایی اشراف دارد محصولات روستای خود را جمع آوری، بسته بندی و ارسال می کنند و پاسخگوی رضایت و کیفیت کالاهای روستا خواهند بود.

 

نیستانی با بیان اینکه به دنبال شناسایی، آموزش و کمک به تسهیل گران روستایی برای فروش محصولات روستایی بر بستر وب هستیم، تصریح کرد: کسانی که می توانند از این ظرفیت استفاده کنند بایستی ویدئوی یک تا 2 دقیقه ای برای ما ارسال کنند و در آن به طور کامل فعالیت های فرهنگی و جایگاه خود در روستا را معرفی کنند و پس از آن محصولات روستایی خود و ویژگی های آن را نیز معرفی کنند.

 

وی افزود: کسانی که از این طریق موفق به جلب نظر کارشناسان برای فروش محصولات روستا شوند، یک غرفه فروش برای آن محصول در سایت «باسلام» در اختیار آنها قرار داده می شود و در این راه به آنها کمک خواهیم کرد.

 

گفتنی است علاقه مندان شرکت در این طرح می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی فرهنگ و هنر روستا مراجعه کنند و یا در سایر پیام رسان ها به نشانی villagecultureir@ مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 03132360691 تماس بگیرید.

پایان پیام/ 121