از استمرار اتهام‌زنی‌ها به مساجد در فرانسه تا ۲۲ مرتبه حمله صهیونیست‌ ها به مسجد الاقصی!

از استمرار اتهام‌زنی‌ها به مساجد در فرانسه تا ۲۲ مرتبه حمله صهیونیست‌ ها به مسجد الاقصی!

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰
استمرار اتهام‌زنی‌ها به مساجد در فرانسه، ساخت اولین مسجد کلیسای جامع در قازان، ضد عفونی شدن هفتگی ۱۵۰۰ فرش در مسجدالحرام و بازگشایی قدیمی ترین مسجد چوبی در تاتارستان ازجمله اخبار مساجد جهان در هفته‌ای که گذشت، به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار مساجد جهان در هفته ای که گذشت.

 

طرح افزایش تعداد نگهبانان مسجدالاقصی تا سال آینده

 

 

 

 

به نقل از «المملکه»، محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن گفت: طرح افزایش تعداد نگهبانان مسجدالاقصی تا سال آینده  در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

 

وی افزود: تا سال آینده تعداد کارکنان و نگهبانان مسجدالاقصی به 900 نفر افزایش می یابد.

 

الخلایله تاکید کرد: 50 کارمند به زودی و فوری برای مسجدالاقصی انتخاب می شوند و تدابیر لازم برای آنان اتخاذ می شود.

 

محمد الخلایله در ادامه اظهار کرد: طی گردهمایی با کمیته پارلمانی فلسطین درباره آخرین تحولات مسجدالاقصی، با هزینه پادشاه اردن، فرش های مسجدالاقصی نیز تعویض می شود. این فرش در برابر آتش مقاوم است و دارای بهترین کیفیت است.

 

این کمیته در ادامه حملات مستمر شهرک نشینان افراطی را سرپوشی بر اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی خواند.

 

این گردهمایی به ریاست، «محمد الظهراوی» تشکیل شد و وی تاکید کرد:  حملات مستمر شهرک نشینان افراطی به مسجدالاقصی و قبور مسلمانان در قدس شریف با حمایت اشغالگران انجام می شود و این اقدام محکوم است.

 

کمیته پارلمانی فلسطین از تلاش وزارت اوقاف در اداره امور قدس تشکر کرد و خواستار تلاش و تجهیز این کمیته در ارائه گزارش روزانه در حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی شد.

 

طی ماه های اخیر حمله شهرک نشینان از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی افزایش یافته است.

 

اتهام زنی به مساجد در فرانسه ادامه دارد / تعطیلی یک مسجد دیگر در «آلونز»

 

 

 

مسجد «رنس»؛ بزرگ‌ترین عبادتگاه مسلمانان فرانسه

 

 

به نقل از «urdupoint»،«جرالد دارمانین»،  وزیر کشور فرانسه روز سه‌شنبه گفت که بخشدار «سارته» در غرب فرانسه دستور بسته شدن یک مسجد در «آلونز» را صادر کرده است.

 

دارمانین تاکید کرد که ای مسجد به مدت شش ماه به اتهام توجیه جهاد مسلحانه تعطیل خواهد بود.

 

پیش از این در ماه اکتبر، دفتر دادستانی شهر لومان در سارته از آغاز تحقیقات درباره روابط ادعایی افراط گرایان در مسجدی در آلونز خبر داده بود.

 

دارمانین در توییتر خود نوشت: به درخواست من، بخشدار سارته  مسجد آلونز را به مدت 6 ماه می بندد.

 

وی مدعی شد که خطبه های خوانده شده در این مسجد عمدتااجهاد مسلحانه را توجیه می کند و نفرت را نسبت به فرانسه پرورش می دهد.

 

بخشدار سارته در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که تحقیقات نشان می دهد ائمه جماعات در این مسجد فرانسوی ها را اسلام هراس خطاب کرده و نفرت را نسبت به فرانسه برانگیخته اند.

 

در ماه های گذشته از زمان اعلام جنگ دولت فرانسه علیه «جدایی طلبی اسلامی» فشارها بر مسلمانان در فرانسه از جمله سازمان های اسلامی و جامعه مدنی  همچنان در حال افزایش است.

دولت فرانسه سازمان های اسلامی، مساجد، حتی کودکان را در سرکوب علیه به اصطلاح «تجزیه طلبی اسلامی» هدف قرار می دهد.

 

نامه های تهدید آمیز به بسیاری از مساجد فرستاده می شود که آنها نوشته شده است: جنگ آغاز شده و ما شما را از کشور خود اخراج می کنیم.

 

اولین مسجد کلیسای جامع در قازان ساخته خواهد شد

 

 

 

 

به نقل از «realnoevremya»،پس از افتتاح رسمی نماد «بانوی ما» کلیسای جامع قازان در تاتارستان، ضرورت ساخت یک مسجد کلیسای جامع در  این شهر دوباره مورد بحث قرار گرفت.

 

صحبت ها در مورد ضرورت ساخت مسجد کلیسای جامع در قازان برای مدت طولانی ادامه داشته است به طوری که می توان گفت این کار تمام شده است  زیرا این موضوع بارها در دولت مورد بحث قرار گرفته است.

 

ساخت بزرگترین مسجد تاتارستان که در عید قربان و تعطیلات عید فطر پذیرای مومنان باشد، مدت ها مورد بحث بوده است.

 

این در حالی است که اکنون مسلمانان دو عید مهم مسلمانان را در استادیوم ها و مکان های دیگر جشن می گیرند.

 

اکنون احتمال ساخت مسجد بزرگ به دلیل ساخت کلیسای جامع بزرگ «بانوی ما» قازان افزایش می یابد.

 

یک کانال تلگرامی مسلمانان در این باره نوشت: احتمالا یک مسجد کلیسای جامع ساخته خواهد شد که نمادی از همزیستی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیان در قازام خواهند بود.

 

ضد عفونی شدن هفتگی ۱۵۰۰ فرش در مسجدالحرام

 

 

 

 

به نقل از «arabnews»، ریاست کل امور حرمین شریفین در حال انجام عملیات نظافت، ضدعفونی و معطر سازی فرش های مسجد الحرام به صورت شبانه روزی و همچنین شست و شوی 1500 فرش در هفته برای حفظ استانداردها و اطمینان از ایمنی نمازگزاران است.

 

«جابر الودعانی»، مدیر بخش بهداشت مسجد الحرام گفت که با تلاش و حمایت دولت برای خدمت به نمازگزاران، ریاست کل امور حرمین شریفین یک مرکز اختصاصی قالیشویی با جدیدترین ابزارهای پیشرفته ایجاد کرده است.

 

این مرکز دارای تیمی از متخصصان است که تایید می کنند فرش ها مطابقع با استانداردها ضد عفونی و شسته می شوند و بدون عیب و نقص به مسجد بازگردانده می شوند.

 

مدیر بخش بهداشت مسجد الحرام تاکید کرد که این مسجد دارای ماشین آلات تمیز کردن مستقیم فرش ها نیز هست.

 

اسلام آباد تخریب مساجد در هند را محکوم کرد

 

 

 

 

به نقل از « dunyanews»،پاکستان تخریب چندین مسجد، منزل مسکونی و مغازه های مسلمانان توسط گروه های افراطی هندوتوا در تریپورای هند را به شدت محکوم کرد.

 

«عاصم افتخار»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفت: حملات بی‌معنا به مساجد و مستغلات مسلمانان در هند که از هفته گذشته تا کنون ادامه دارد را به شدت محکوم می کنیم.

 

او گفت که طبق گزارش‌ها، دستگاه‌های دولتی نه تنها در حفاظت از مسلمانان و دارایی‌های آنها شکست خورده‌اند، بلکه به درخواست‌هایی که برای کمک گرفتن از سوی سازمان‌های مسلمان محلی ارائه می شود نیز پاسخ نمی‌دهند.

 

افتخار همچنین تاکید کرد که در حال حاضرفضای کمی برای اقلیت ها در هند وجود دارد و آنها نمی توانند به راحتای در این کشور زندگی کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه از جامعه جهانی خواست تا نقش خود را برای توقف موج فزاینده اسلام‌هراسی و حملات علیه اقلیت‌ها به‌ویژه مسلمانان در هند، ایفا کند و امنیت، رفاه و حفاظت از اماکن مذهبی و میراث فرهنگی آنها را تضمین کنند.

 

تجلیل از برندگان دهمین دوره مسابقه حفظ و تلاوت قرآن کریم در مسجد کوفه

 

 

 

 

به نقل از «موقع مسجدالکوفه»، کمیته ترتیب دهنده دهمین مسابقه ملی حفظ و تلاوت قرآن کریم سفیر اسامی برندگان را اعلام کرد.

 

این افراد برای شرکت در مسابقه بین المللی قرآن کریم آماده می شوند و کمیته داوری از این افراد تجلیل کرد.

 

قیصر صباح، قاری و موذن آستان مقدس عسکری رتبه اول تلاوت، کرار ناجح الفتلاوی، قاری و موذن مسجد کوفه رتبه دوم و احمد رزاق دلفی از مسئولان مرکز ملی علوم قرآنی رتبه سوم را در تلاوت به دست آورد.

 

در بخش حفظ قرآن کریم، مرتضی علی ناجی وابسته به موسسه نابینایان قرآنی رتبه اول حفظ و حسن عبدالرضا از مجمع قرآنی استان بصره ، رتبه دوم و عماد ایاد از مجمع قرانی استان ذی قار رتبه سوم را به دست آورد.

 

شیخ هادی زنجیل، رئیس بخش امور دینی مسجد کوفه در مراسم اختتامیه مسابقه قرآنی سفیر از شرکت کنندگان تشکر کرد.

 

وی تاکید کرد: تولیت مسجد کوفه حامی همیشگی فعالیت های قرآنی است و این دهمین سالی بود که مسابقات قرآنی از سوی این مرکز برگزار شد.

 

صهیونیست ها، درهای مسجد ابراهیمی را به مدت یک روز بستند

 

 

 

 

بازگشایی قدیمی ترین مسجد چوبی در تاتارستان

 

 

 

 

به نقل از «روسیا الیوم»، ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه (8 آبان ماه) به طور کامل مسجد ابراهیمی را در شهر الخلیل واقع در کرانه غربی باختری به روی مسلمانان بستند و درهای این مسجد را به روی شهرک نشینان یهود باز کردند.

 

شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه عید یهودی درهای این مسجد را به روی مسلمانان بستند.

 

وی افزود: این مسجد از ساعت سه بعد ازظهر روز جمعه تا ساعت ده شنبه بسته شد.

 

وی اظهار کرد: صهیونیست ها مانع پخش اذان از این مسجد شدند و از حضور کارکنان اوقاف در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند.

 

این مسئول فلسطینی گفت: صدها شهرک نشین نیز در اطراف مسجد ابراهیمی مستقر شدند تا در مراسم یهودی شرکت کنند.

 

گفتنی است، مسجد ابراهیمی 10 روز در سال به طور کامل به روی مسلمانان بسته می شود.

 

به نقل از «الاسبوع»، جمهوری تاتارستان در کشور روسیه روز جمعه (7 آبان ماه)  یکی از قدیمی ‌ترین مساجد خود را بعد از پایان کار مرمت آن بازگشایی کرد.

 

مرمت مناره‌ ها و ستون ‌های آن، کف و سقف مسجد، طراحی مجدد تالارهای داخلی، نماهای بیرونی و کتیبه‌های ورودی مسجد از کارهای مهندسی شده بر روی این مسجد است.

 

رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان در زمان مرمت از این مسجد بازدید کرد و  در جریان کارهای مرمت آن قرار گرفت و از شرکت ‌کنندگان در کار مرمت این مسجد تشکر و قدردانی کرد.

 

وی افزود:  این مسجد قدیمی‌ ترین مسجد چوبی در تاتارستان است و ۱۴۰ سال قدمت دارد.

 

 

۲۲ حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی و ۵۲ بار ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی در ماه اکتبر

 

 

 

 

به نقل از «المصری الیوم»، ماه اکتبر گذشته برای نخستین بار از زمان اشغالگری تاکنون، مسجدالاقصی شاهد عبادت خاموش یهودیان بود.

 

یک دادگاه اسرائیلی برای نخستین بار با صدور حکمی، حق محدود یهودیان را برای «عبادت» در محوطه مسجد الاقصی به رسمیت شناخت و قانونی اعلام کرد و این اقدام از ماه گذشته در داخل مسجدالاقصی ادامه پیدا کرده است.

 

دادگاهی اسرائیلی در منطقه قدس با صدور حکمی اعلام کرد که حضور یهودیان در حرم قدسی تا زمانی که عبادت آنها با سکوت همراه باشد، جرم محسوب نمی ‌شود.

 

وزارت اوقاف فلسطین در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد: خطر عبادت خاومش یهودیان در محوطه های مسجدالاقصی  گامی در جهت سیطره یهودیان بر مسجدالاقصی و اجرای تقسیم زمانی و مکانی آن است و این اقدام اهانت به مسجدالاقصی و مسلمانان جهان است.

 

در این گزارش آمده است: مسجدالاقصی 22 بار در ماه گذشته هدف حمله تندروهای یهودی قرار گرفت.

 

وزارت اوقاف فلسطین در ادامه گفت: اشغالگران در سیاست های دشمنانه خود در برابر قدس به قبرستان یوسفیه حمله کرده و اقدام به نبش قبر کردند  و قبرها را شکستند و در طول این سال، بیش از پنج حمله به قبرستان ها صورت گرفته است و شیخ عکرمه صبری نیز به مدت یک هفته از ورود به مسجدالاقصی منع شده است.

 

وزارت اوقاف فلسطین نسبت به خطرهای عبادت خاومش هشدار داد و آن را دشمنی آشکار علیه مسجدالاقصی خواند.

 

در ماه گذشته همچنین، صهیونیست ها، 52 بار از پخش اذان مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند و به بهانه اعیاد یهودی صحن های این مسجد را بستند و همچنان بیش از دو ماه است که مانع فعالیت کمیته بازسازی می شوند.

 

 

ضد عفونی روزانه مسجد الحرام

 

 

 

 

به نقل از «مکه»، ریاست عمومی امور حرمین شریفین اعلام کرد: 45 تیم به صورت 24 ساعته  مسجدالحرام و صحن های بیرونی و سرویس های بهداشتی را ضد عفونی می کنند.

 

ریاست عمومی امور حرمین شریفین در ادامه اعلام کرد: روزانه بیش از 25 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سازگار با محیط زیست برای مسجد الحرام استفاده می شود.

 

برای ضدعفونی مسجد الحرام، 600 خادم کار می کنند و 290 هزار ماسک از زمان استفاده از ظرفیت کامل مسجد الحرام، میان زائران و نمازگزاران توزیع شده است.

 

وسیله نقلیه امام جماعت مسجد «تقسیم» استانبول

 

 

 

 

به نقل از «ترک پرس»، عبدالله اوزکان، امام جماعت مسجد جامع تقسیم، (32 سال) سن دارد و یک ماه پیش به عنوان امام جماعت این مسجد تعیین شده است.

 

عبدالله اوزکان، حافظ کل قرآن کریم است و پیش از این در مسجد جامع «مادر سلطان» امام جماعت بوده است و یکی از نکات جذاب این امام جماعت برای جوانان، سوار بر موتور شدن آن است.

 

این امام جماعت با موتور از منزل به مسجد می آید و همین امر باعث جذب جوانان به مسج شده است.

 

اوزکان از اینکه امام جماعت این مسجد است و این مسجد در منطقه ای که سمبل استانبول است واقع شده، ابراز خرسندی کرد و گفت: پس از شنیدن خبر تعیین خود به عنوان امام جماعت این مسجد احساس خوبی پیدا کردم ، انتظار چنین خبری را نداشتم، ولی به این شغل خود افتخار می کنم و یکی از آروزهای من امام جماعت شدن این مسجد بوده است.

 

وی گفت: از 13 سال پیش با تشویق پدرم موتور کوچک سوار می شدم و سپس موتور خود را ارتقا دادم و گواهینامه پیشرفته گرفتم و الان با موتور به مسجد می روم و به دلیل گذاشتن کلاه ایمنی کسی من را نمی شناسد و وقتی کلاه را بر دارم صورتم پیدا می شود.

 

وی تاکید کرد: داشتن موترو باعث می شود جوانان بسیاری به مسجد جذب شوند و در بسیاری از فعالیت ها شرکت کنند.

 

حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی

 

 

 

 

به نقل از «فلسطین آنلاین»، شهرک نشینان و دانشجویان یهودی روز چهارشنبه (12 آبان ماه) با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

منابع محلی فلسطین گزارش دادند: شهرک نشینان در قالب گروه های مختلف از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند و در بخش های مختلف آن گردش کردند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی هر از چند گاهی محافظان مسجد الاقصی را به بهانه های سخیف بیرون می کنند و زمینه را برای حمله و ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی فراهم می کنند.

 

مسجدالاقصی شاهد حمله صهیونیست ها در دو نوبت صبح و بعداز ظهر به مسجدالاقصی است و با این حملات می خواهند بر مسجدالاقصی سیطره یابند.

پایان پیام/ 9