پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می شود

پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبرداد و گفت: این مسابقات در دو بخش «رقابتی» و «ویژه» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبرداد و گفت: مدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که امسال نیز به‌مانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به شیوه‌ای متفاوت با چهارده دوره گذشته برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه پانزدهمین دوره این مسابقات با توجه به تجربه برگزاری مرحله استانی این مسابقات به صورت مجازی و بهره‌گیری از نظرات فعالان قرآنی کشور اجرا می‌شود افزود: اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

 

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی برشمرد که کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مخاطب خود قرار داده است.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه مسابقات در دو بخش «رقابتی» و «ویژه» برگزار می‌شود تصریح کرد: بخش رقابتی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان همانند دوره‌های گذشته در رشته‌های متنوع برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در دو بخش استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این رشته‌ها شامل قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی قرآنی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در این بخش قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند که باید گزارش جلسات خود را در رواق نور، بخش جلسات سنتی ثبت کنند. امتیاز برگزاری این جلسات در انتخاب قاریان و مرتلان، علاوه بر امتیاز فنی کسب شده در مرحله استانی و کشوری لحاظ خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: همچنین ضمن تکریم مربیان بهترین جلسات سنتی قرآن کریم با اعزام تیم مستند ساز، فعالیت‌هایشان مستند و در سطح ملی منتشر خواهد شد.

 

به گفته رضوانی‌نژاد در بخش استعدادیابی نیز کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی فوق می‌توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت کنند. استعدادهای برتر در ویژه برنامه‌های قرآنی مجازی و حضوری، دعوت شده و از محتواها و برنامه‌هایی که به منظور رشد و پرورش آنها در نظر گرفته شده است، بهره‌مند می‌شوند.

 

وی مهلت شرکت در این جشنواره جهت بارگذاری آثار در سایت بچه‌های مسجد و داوری را از ۷ آبان تا ۳۰ آذر اعلام کرد و افزود: از ۹ دی نفرات برتر مرحله استانی معرفی شده و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به مرحله استانی این مسابقات که تا پایان آذرماه به اتمام می‌رشد اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فقط مرحله نهایی برخی رشته‌ها به‌صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی، با توجه به شرایط و تعداد شرکت‌کنندگان در هر رشته از نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری دعوت می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: رشته‌های مفاهیم و حفظ جز ۳۰ از طریق سامانه آزمون‌های بچه‌های مسجد برگزار می‌شود و به صورت سیستمی نمرات افراد شرکت کننده اعلام خواهد شد.

 


 

پایان پیام/ 84