دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور برگزار می‌شود

دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰
دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور در حوزه کودک و نوجوان و در بخش‌هایی همچون قصه‌گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه های مساجد کشور در حوزه کودک و نوجوان به همت ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نسبت به برنامه های حوزه کودک و نوجوان توجه داشته و آن را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. از آنجایی که کتاب و کتاب خوانی نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارد، تصمیم بر این است که تعدادی از کانون های شاخص رواق کتاب در سطح کشور به طور تخصصی در این حوزه اجرای برنامه داشته باشند.

 

این دوره مهارتی در کانون های شاخص رواق کتاب توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با محوریت ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری و با همکاری جهاد دانشگاهی استان، به طور تخصصی در بخش های قصه گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه های کتابخوانی برگزار می شود.

 

مرحله ارتقای سطح کیفی در قالب وبینار در فضای اسکای روم انجام می شود و سپس کتابداران شرکت کننده در طرح، با توجه به شرایط بومی و منطقه ای، برنامه های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان را طراحی و در کتابخانه خود اجرا می کنند.

 

ارتباط گیری با کانون های مشارکت کننده در طرح و نظارت مستمر بر فعالیت این کانون ها در طول سال، برگزاری جلسات مستمر با کانون های مشارکت کننده، ارتباط گیری با مراکز مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی به منظور بهره گیری از تجربیات و آموزش های لازم در حوزه مهارت افزایی کتابداران ، ارایه گزارش به ستاد استان و مستندسازی فعالیت های مربوط به اجرای طرح از وظایف کانون مجری طرح محسوب می شود.

 

ایجاد و تقویت بخش ویژه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه های مساجد، استعدادیابی در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان ازجمله اهداف این دوره است.

 

سرفصل های آموزشی این دوره عبارتند از: مهارت های ارتباط گیری با کودک و نوجوان، مهارت های ارتباط گیری با والدین کودک و نوجوان، مهارت های اجرایی و مدیریتی در کتابخانه های مساجد و مهارت های برنامه ریزی فرهنگی هنری در حوزه کودک و نوجوان.

 

گفتنی است، دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه های مساجد کشور به همت ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری در آذر ماه 1400 برگزار می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9