مساجد، مرکز ثقل کارهای فرهنگی در شهر هستند

مساجد، مرکز ثقل کارهای فرهنگی در شهر هستند

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸
اسکندرپور با اشاره به اینکه اگر نظام محلات را به سمت نظام خود کنترلی ببریم مشکلات اجتماعی خودبخود حل می شود و اعتقاد راسخ دارم محور نظام خود کنترلی در محلات، مساجد هستند، گفت: مساجد، مرکز ثقل کارهای فرهنگی در شهر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه 28 مهر) در دیدار با حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس و هیئت همراه، گفت: گذر زمان نشان داد کانون های مساجد منفعت خاصی برای مساجد داشتند، چرا که کار کانون های مساجد، کار سیاسی انجام نیست.

 

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مسجد محل امن و مامن آحاد مردم است و همه اقشار باید در مساجد حضور یابند، اظهارداشت: ماموریت اصلی مسجد حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد نباید به محل دعوای جناح های سیاسی بدل شود، اضافه کرد: باعث تاسف است که برخی مساجد از جوانان خالی شده است و این خیلی پیام خوبی نیست و باید با برنامه ریزی صحیح به سمتی برویم که دوباره مساجد محل حضور جوانان شود.

 

اسکندرپور یادآور شد: مساجد، مرکز ثقل کارهای فرهنگی در شهر هستند.

 

شهردار شیراز با اشاره به اینکه همه از امام جماعت، هیئت امنا، خادم و کانون های مساجد باید به گونه ای عمل کنند تا فضای دلنشین و دل انگیز در مساجد شکل گیرد، اظهارداشت: نظام محله محوری را اعتقاد داریم و مساجد نقطه ثقل نظام محله محوری است.

 

به گفته اسکندرپور، اگر نظام محلات را به سمت نظام خود کنترلی ببریم مشکلات اجتماعی خودبخود حل می شود و اعتقاد راسخ دارم محور نظام خود کنترلی در محلات، مساجد هستند.

 

وی با یادآوری این مطلب این دوره شهرداری و شورا به هیچ وجه با مساجد بیگانه نیستند و اتفاقا حرفه ای تر با موضوع مسجد برخورد می کنند، افزود: ما از کانون های مساجد حمایت می کنم و اعتقاد داریم حمایت از مسجد باعث حذف آسیب های اجتماعی از جامعه می شود.

 

 

پایان پیام/ 130