کانون مساجد مرکز فرهنگی برای تبیین سیره و روش شهداست

کانون مساجد مرکز فرهنگی برای تبیین سیره و روش شهداست

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلیمانی گفت: شهدا و رزمندگان ما در موقعیت های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و جانفشنانی و رشادت های شهدا در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور ستودنی است و باید در کانون مساجد به عنوان پایگاه دینی و فرهنگی به نسل جدید منتقل شود.

«ابوذر سلیمانی»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: در طول دوران مقدس با بررسی حضور رزمندگان و شهدای این دوره متوجه می شویم که اغلب شهدا و رزمندگان ما از جوانان بودند و نهادینه کردن فرهنگ دفاع و شهادت باید در جامعه نهادینه شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرستان نکا افزود: امروزه نیز کانون مساجد به عنوان پایگاهی مهم که با جوانان و نوجوانان فراوانی سروکار دارد؛ باید با الگو گرفتن از شهدا در راه پیشرفت ایران اسلامی گام بردارند و با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان کنند.

 

وی از برگزاری یادواره شهدا با مشارکت کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرستان نکا، هیات امنا و پایگاه بسیج این مسجد خبر داد و گفت: این مراسم معنوی شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام قلی پور امام جمعه بابلسر و با نوای صادق آهنگران و شاعر آیینی محمدزمان گلدسته برگزار شد و با حضور عاشقان به شهید، شهادت و ولایت برگزار شد و در واقع برگزاری یادواره های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در پیشبرد و ترویج سیره و فرهنگ شهدا به جامعه به ویژه نسل جوان در کانون مساجد در دستور کار است.

 

سلیمانی گفت: شهدا و رزمندگان ما در موقعیت های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند و جانفشنانی و رشادت های شهدا در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور ستودنی است و باید در کانون مساجد به عنوان پایگاه دینی و فرهنگی به نسل جدید منتقل شود.

 

وی افزود: سه شنبه های تکریم یکی از برنامه های مهم و اثرگذار کانون مساجد برای تکریم خانواده شهدا و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در بین نسل جدید است که با قوت در کانون مساجد اجرایی می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرستان نکا تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا برای نسل امروز یک نیاز است تا با داشته های و فرهنگ دیروز جامعه ما آشنا شوند و بدانند که ارزش ها همچنان باقی خواهند ماند و نباید گرد و غبار روزمرگی بر آن بنشیند.

 

سلیمانی یادآور شد: کانون مساجد مرکز فرهنگی برای تبیین سیره و روش شهداست و با توجه به اینکه جامعه امرزو ما نیازمند اخلاق و منش شهداست؛ در کانون مساجد بیش از همیشه به این امر پرداخته و تلاش داریم تا در راستای فرهنگ شهید و شهادت و اخلاق شهدایی گام برداریم.

پایان پیام/ 175