کتابخانه های کانون مساجد تجهیز و تقویت شوند

کتابخانه های کانون مساجد تجهیز و تقویت شوند

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امروز با توجه به فضای مجازی توجه به کتاب و کتابخوانی از مسائل مهمی است که نباید فراموش شود و در این راستا لازم است که کتابخانه های کانون مساجد تجهیز و تقویت شوند.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: توجه به تجهیز کتابخانه های مساجد از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و در این راستا وارد عمل شوند.

 

امام جمعه نکا افزود: به جای اینکه کتابخانه های متعدد در نقاط مختلف ایجاد کنیم، باید کتابخانه های مساجد را تقویت کنیم و افراد را به سمت مسجد و فعالیت های مسجدی بکشانیم که در این بخش ضعف فراوان است و باید تقویت شود.

 

وی خاطر نشان کرد: باید شور و شوق کتابخوانی در جامعه از راههای مختلف تقویت شود و افراد به این سمت سوق داده شوند و در این بخش تلاش شود که کتاب هایی با عنوان ازدواج در بین خانواده ها ترویج شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امروز با توجه به فضای مجازی توجه به کتاب و کتابخوانی از مسائل مهمی است که نباید فراموش شود و در این راستا لازم است که کتابخانه های مساجد تجهیز و تقویت شوند.

 

امام جمعه نکا افزود: اکنون با توجه به توسعه فعالیت ها در فضای مجازی کتاب مظلوم واقع شده است و باید برای خارج کردن کتاب از مهجوریت و مظلومیت تلاش شود و مساجد و کانون مساجد از پایگاههای مهم برای تقویت فرهنگ کتابخوانی هستند که باید در این راستا تلاش شود.

 

وی یادآور شد: صرف تحصیل و خواندن کتاب و گرفتن مدرک که امروزه در جامعه وجود دارد و برخی از موارد تنها برای مدرک مطالعه دارند؛ خوب نیست و باید با جذاب سازی های مختلف برای افراد، آنان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

پایان پیام/ 175