برگزاری سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر

برگزاری سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ناطقی گفت: به منظور هم‌افزایی، هماهنگی و انسجام درون سازمانی بخش‌های مختلف این وزارتخانه سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد،«حمیدرضا ناطقی»، به برگزاری سومین نشست فرهنگ و هنر روستا و عشایر اشاره کرد و گفت:سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر این وزارتخانه با حضور نمایندگان عضو شورا روز چهارشنبه (یکم آبان) ساعت ۱۰ صبح در سالن جلسات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این جلسه به منظور هم افزایی، هماهنگی و انسجام درون سازمانی بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه خدمات فرهنگی مطلوب به جامعه روستایی و عشایری برگزار می شود، تصریح کرد: دریافت گزارشات یکساله اعضای شورا، اعلام برنامه های شش ماهه دوم سال ۹۸ در حوزه روستا و عشایر، بررسی آیین نامه دبیرخانه روستا و عشایر و ابلاغ احکام مسئولیت اعضای این دبیرخانه از مهم ترین دستورات این جلسه است.

 

ناطقی از برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر خبرداد و گفت: در این همایش از فعالین برتر در خصوص خدمات دهی فرهنگی به جامعه روستایی و عشایری با حضور سید عباس صالحی وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری در حوزه های مرتبط، تقدیر خواهند شد، البته پیش بینی می شود این برنامه ۱۲ آذرماه جاری اجرایی شود.

 

 وی به فعالیت های اجرا شده این حوزه اشاره کرد و گفت: جشنواره سراسری "فیلم کوتاه روستا و عشایر" در خراسان شمالی، جشنواره "ایلبانگ عشایر ایران" در ایلام، برگزاری جشنواره "قلم روستا" در استان کردستان، برگزاری جشنواره آواها و نواهای بومی در چهارمحال بختیاری، همکاری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در برگزاری نمایشگاه ملی روستا و عشایر، از مهم ترین برنامه های دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

 ناطقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه منطقه ایی توانمندی روستا و عشایر، عنوان کرد: این نمایشگاه ها قرار است در استان های زنجان، کرمانشاه، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی تا پایان آذرماه برگزار شود.

 

 وی با تاکید بر فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی در آغاز سال نو و شعار رونق تولید، گفت: از همین رو برای افزایش خلاقیت، رونق اقتصادی و اشتغالزایی روستاییان دوره های تخصصی کارآفرینی در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، همدان، فارس و هرمزگان اجرا شد.

 

پایان پیام/ 40