برگزاری اختتامیه دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ مازندران در نکا

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ مازندران در نکا

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰
کارگر اومالی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ مازندران در نکا خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با هفته مازندران با تجلیل از برگزیدگان جشنواره برگزار می شود.

« آمنه کارگراومالی»  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره هدایت کودکان و نوجوانان به سمت ادبیات و آموزش نقالی بود و این جشنواره با نگاه به ظرفیت و توانمندی آنان و نیازی که به آموزش داشتند؛ برگزار و داوری شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ استان مازندران ویژه کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر سنتی نقالی و پرده خوانی و ارج نهادن به زبان پارسی همچنین توجه به شاهنامه فردوسی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه توجه به شاهنامه ( خردنامه ) حکیم ابوالقاسم فردوسی سند هویت ملی است؛ خاطر نشان کرد: بر این باوریم که باید فرزندان این مرز و بوم به همه هویت اسلامی و ملی خود دست یافته و در جهت توسعه این فرهنگ تلاش کنند.

 

کارگر اومالی گفت: 70 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران راه یافت و از این تعداد اثر راه یافته به جشنواره ، 27 اثر  برتر به مرحله داوری رسیده و از بین این آثار برترین ها معرفی شدند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر و اسطوره های ایران زمین، تقویت هنر نقالی و پرده خوانی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان  و تقویت آموزه های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان از اهداف مهم این جشنواره بوده است.

 

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران، در ساعت 10صبح روز پنج شنبه 20 آبان‌ماه به مناسبت گرامی‌داشت هفته مازندران برگزار می‌شود.

 

به گزارش شبستان، دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همکاری ارشاد نکا، کانون روستای اومال، جام باشگاه کتابخوانی دانه های انار، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

پایان پیام/ 175