پنجمین نشست منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران به میزبانی شمیرانات برگزار شد

پنجمین نشست منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران به میزبانی شمیرانات برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰
پنجمین نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران، ۱۶ آبان ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در مصلای نماز جمعه لواسان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در این نشست حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران بیان داشت: مهم‌ترین مسأله مناطق شمیرانات و کن، گردشگری به شمار می‌آید که باید به سرعت برای آن برنامه‌ریزی شود تا از هجوم فرهنگ‌های متفاوت و مشکلاتی که به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب با جمعیت مسافران به وجود می‌آید پیشگیری شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی نیز اگر قانونمند کار کنند، نقش بسیار اثربخش و تعیین‌کننده‌ای خواهند داشت.

در ادامه احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تشکر از برپا کنندگان پنجمین نشست منطقه ای بخش لواسانات، شمیران، رودبارقصران و کن گفت: برگزاری جلسات منطقه ای افقی روشن در حل مسائل و مشکلات شهرستان خواهد بود و از آنجائیکه شورای فرهنگ عمومی عالی‌ترین شورای فرهنگی در استان تهران است و ضمانت اجرایی دارد، بایستی اهتمام و توجه بیشتری به برگزاری منظم جلسات و الزام به اجرای مصوبات داشت.

وی برگزاری جلسات منطقه ای شورای فرهنگ عمومی را مأمنی جهت طرح مسائل و مشکلات شهرستان ها دانست که با پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی به سرانجام خواهد رسید.  

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران نیز با تاکید بر اهمیت قرارگاه عملیاتی خدمات اجتماعی که به تازگی در پایتخت آغاز به کار کرده است، گفت: این قرارگاه با هدف آسیب‌شناسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و تبیین نقشه راه باید در شمیرانات و دیگر شهرستان‌های استان نیز ایجاد شود.

سید عباس جوهری در ادامه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تصمیمات باید جدی‌تر، جزئی‌تر و عملیاتی‌تر باشد اما آنچه شاهد هستیم تصمیمات کلی است‌.

وی افزود: مساله اصلی تبیین مسائل فرهنگی و نقشه راه است؛ مسئولان باید برای محافظت از فرهنگ و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم‌افزایی داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر نقش موثر مردم در مرتفع‌سازی مشکلات، خاطرنشان کرد: مسئولان باید اقدامات خود را بر پایه مردم محوری پیش ببرند و از مشارکت آن‌ها استفاده کنند.

جوهری بیان داشت: دولت مردمی نیازمند مدیرانی‌ است که شبانه‌روزی و جهادی در راستای حل مشکلات و دغدغه مردم کار کنند.

دادستان لواسانات نیز در این جلسه اظهار داشت: وظیفه ما به نمایندگی قوه قضائیه اقدامات سلبی و برخورد قاطع و جدی با فساد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که از ابتدا در دستور کار داشته‌ایم؛ در واقع کار ما اقدام فرهنگی نیست.

عباس نوروزی یادآور شد: با انسداد جاده‌های دسترسی به لواسان در تاسوعا و عاشورای حسینی از ورود هفت هزار گردشگر جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: نباید در جلسات به شمارش معضلات بپردازیم، مشکلات باید مصداقی مطرح شوند، مسئولان هماهنگ و متمرکز باشند و در نهایت گزارش دهند تا به نتیجه برسیم.

فرماندار شمیرانات نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در این منطقه واکسینه شده اند و در مجموع ۸۶۱ هزار نفر در شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سید مهدی ساداتی با اشاره به اینکه جمعیت لواسان متغیر است اظهار داشت: اواخر هفته شاهد افزایش تصاعدی جمعیت هستیم و در این خصوص ارتقا و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باید در اولویت قرار گیرد.

پایان پیام/ 704