برنامه های هفته کتاب کانون های مساجد جنوب کرمان اعلام شد

برنامه های هفته کتاب کانون های مساجد جنوب کرمان اعلام شد

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: یکسری برنامه پیشنهادی هفته کتاب برای اجرا در سطح کانون های مساجد در نظر گرفته شده است و یکی از این برنامه ها تکریم از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی است که در مسابقات کتابخوانی دومین رویداد ملی فهما رتبه کسب کرده اند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست برنامه ریزی هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه در تقویم به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است که این امر نشان از اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی دارد و این نشست نیز در همین راستا برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که یکسری برنامه پیشنهادی برای اجرا در سطح کانون های مساجد در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از این برنامه ها تکریم از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی است که در مسابقات کتابخوانی دومین رویداد ملی فهما رتبه کسب کرده اند.


وی بیان کرد: برپایی میز کتاب و نمایشگاه کتاب درون مسجدی یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی است و کانون های مساجد می توانند با برپایی میز کتاب در نماز جمعه و همچنین نمایشگاه کتاب در مساجد، مردم را با کتاب های مفید و ارزشمند آشنا کنند.


خوبی زاده طرح شنبه های کتاب مساجد را فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و ابراز کرد: در نظر داریم طرح شنبه های کتاب مساجد را با محوریت ائمه جمعه و جماعات مساجد سطح جنوب کرمان به صورت حضوری و یا مجازی برگزار کنیم چرا که ائمه جمعه به دلیل جایگاه ویژه ای که دارند، از افراد تاثیرگذار جامعه هستند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری را مقوله کتاب و کتابخوانی قلمداد کرد و افزود: ایشان کتاب هایی را برای مطالعه معرفی کرده اند بنابراین طرح شنبه های کتاب مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی با رویکرد معرفی این کتاب ها برگزار می شود.


وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز کانون های مساجد می توانند طرح شنبه های کتاب را با اولویت معرفی کتاب های مقام معظم رهبری اجرا کنند.


خوبی زاده اضافه کرد: تولید محتوا از دیگر برنامه های پیشنهادی هفته کتاب و کتابخوانی است و در این راستا کانون های مساجد می توانند سخنان مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی را به صورت کلیپ و یا عکس نوشت تهیه کرده و در فضای مجازی نشر دهند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: قصد داریم در هفته کتاب و کتابخوانی از کتابخانه های کانون های مساجد بازدید کنیم.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: یکی از دغدغه های این ستاد، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است بنابراین سعی داریم از فرصت پیش رو برای تحقق این مهم بهره کافی را ببریم.

پایان پیام/ 586