جشنواره ملی کتاب فهما گام ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می‌شود/انتشار کتاب صوتی بچه‌های مسجد در سایت «ایران صدا»

جشنواره ملی کتاب فهما گام ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می‌شود/انتشار کتاب صوتی بچه‌های مسجد در سایت «ایران صدا»

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰
اسماعیل آذر با بیان اینکه جشنواره ملی کتاب فهما گام ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می‌شود، گفت: با توجه به دریافت آثار صوتی با کیفیت به این جشنواره امکان بارگذاری این آثار در قالب کتاب صوتی در ایران صدا وجود دارد.

  خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، «اسماعیل آذر» در گفت‌وگو با  ستاد ارتباطات رسانه‌ای  (فهما)، ضمن تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب فهما اظهار کرد: این حرکت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تاثیر بسزایی در رویکرد نسل جوان و آینده‌ساز کشور نسبت به فرهنگ مطالعه دارد.
 
 
رئیس هیات داوران نخستین جشنواره ملی کتاب فهما افزود: مجموعه آثار متعددی به دبیرخانه جشنواره رسیده است و طی روند داوری این آثار تصور نمی‌کردیم که تا این اندازه استعدادهای خوب را کشف کنیم.
 
 
 وی گفت: جشنواره ملی کتاب فهما چراغ روشنی برای تامیین آینده این مرز و بوم در حوزه کتاب محسوب می‌شود و معتقدم در مورد کتاب هر فعالیتی که صورت پذیرد حتی اگر از منظر نگاه ما اندک باشد، اما تاثیرگذار خواهد بود.
 
 
 آذر ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از این جشنواره اختصاص به خوانش کتاب و ارسال صوت از سوی شرکت کنندگان دارد، امکان بارگذاری این آثار در قالب کتاب صوتی در ایران صدا وجود دارد.
 
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با پشتوانه علمی بیشتر شاهد ارتقای دانش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشیم.
 
 
گفتنی است تاکنون بیش از دو هزار اثر در بخش «صدای کتاب» این نخستین جشنواره ملی کتاب فهما به ثبت رسیده است و در مجموع 32 هزار نفر از بچه‌های مسجد در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند.
 

پایان پیام/ 40