توزیع فراخوان سومین رویداد ملی سرود بچه های مسجد در کانون های مساجد مازندران

توزیع فراخوان سومین رویداد ملی سرود بچه های مسجد در کانون های مساجد مازندران

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرار گفت:فراخوان و پوسترسومین رویداد سراسری سرود بچه های مسجد با عنوان «سردار آسمانی ۳» کاری از ستادهماهنگی کانون های مساجد کرمان در کانون های مساجد مازندران توزیع شد.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، از اعلام فراخوان سومین رویداد سراسری سرود بچه های مسجد با عنوان «سردار آسمانی ۳» به میزبانی استان کرمان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این رویداد ویژه سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت ویژه گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دی ماه جاری برگزار می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه گروه های سرود برجسته ای در سطح مساجد استان فعال هستند، یادآورشد: گروه سرود شهید«سعدالله چمانی» کانون فرهنگی هنری معراج جوجاده شهر ارطه یکی از این گروه های سرود دانش آموزی فعال است که در مناسبت های مختلف با ابتکار و خلاقیت اجراهای صحنه ای و یا پاتوقی در سطح شهرستان قائم شهر و ارطه دارند.

 

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری رویداد سراسری سرود بچه های مسجد با عنوان «سردار آسمانی ۳» همه گروه ها می توانند آثار خود را با موضوعات ایثار وشهادت اعم از (شهدا، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان وطن، امنیت، ترور، امر به معروف و نهی از منکر، سلامت) و با تکیه بر شاخصه های (کانون فرهنگی هنری، مسجد، بصیرت، ولایت پذیری، شجاعت، تدبیر، اخلاص، یتیم نوازی( فرزندان شهدا) احترام به والدین و علما، مردم داری، عرفان و معنویت) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 


حجت الاسلام نعمتی قرا افزود: در بخش ویژه با توجه به نسل نوین تولید سرود (ساخت ویدئو کلیپ از آثار تولید شده) به سه اثر برتر که همراه اثر سرود برای شرکت در رویداد ویدئو کلیپی که با موضوع، نقش کانون فرهنگی هنری مسجد در فرهنگ سازی ایثار و شهادت باشد و با متن سرود تولید شده همخوانی داشته باشد جوایز نقدی اهدا می شود.

 


وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در دو  رده سنی (10 سال تا 18 سال) و ( 18 تا 35 سال) می توانند در جشنواره حضور یابند، گفت: هر گروه سرود می تواند حداکثر 2 نفر بزرگتر یا کوچک تر از سن تعیین شده معرفی کند.

 


حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه گروه های علاقه مند به شرکت در این رویداد ملی می توانند از ۱۵ آبان تا ۳۰ آذر ماه جاری روند ثبت گروه ها در سامانه فهما(بچه های مسجد)، تمرین و تولید اثر قدام کنند، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار گروه های سرود به دبیرخانه تا ۵ دی ماه، داوری آثار مرحله اول و اعلام گروه های راه یافته به مرحله نهایی در دهم دی ماه و در نهایت اعلام گروه های برتر جشنواره ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار دلها است.

 

وی به فعالیت گروه سرود کانون فرهنگی و هنری یاوران حضرت مهدی (عج) روستای گله کلا علیا ساری، گروه رهروان ولایت بابل، گروه مدرسه شهید بصیری ساری و گروه سرود میثاق کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: امید است رتبه های برتر جشنواره ملی سرود بچه های مسجد به میزبانی کرمان از آن گروه های سرود مساجد مازندران شود.



 

پایان پیام/ 286