برگزاری کلاس های کمک درسی برای بچه های کار

برگزاری کلاس های کمک درسی برای بچه های کار

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام چهار محالی از برگزاری کلاس های کمک درسی، آموزشی و فرهنگی برای کودکان کار نقاط محروم تهران خبر داد.

حجت الاسلام حامد چهار محالی مدیر گروه جهادی شهید روشان در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در خصوص اقدامات این گروه جهادی گفت: گروه جهادی شهید روشان یک گروه جوانانه و متشکل از برادران وخواهران جوانان است که شاکله اصلی و فعالیت‌های گروه توسط این عزیزان انجام می‌شود.

وی در خصوص اقدامات این گروه توضیح داد: تمرکز گروه جهادی شهید روشان بر روی کودکان کار و توانمندسازی زنان به ویژه در نقاط آسیب دیده از جمله شهرستان های محروم و منطقه کوره‌های آجرپز خانه در اطراف تهران است.

مدیر گروه جهادی شهید روشان تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما در حوالی منطقه باغ آذری، انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان کار است. به همین منظور نیز به تازگی اعضا با تهیه یک کانکس اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای کودکان کرده‌اند.

حجت الاسلام چهارمحالی ادامه داد: طی سال‌های گذشته همواره کلاس‌های متعدد و رویدادهای متنوع برای کودکان این منطقه برگزار می‌کردیم اما همیشه با مشکل نبود مکان مناسب روبه‌رو بودیم. به همین دلیل با کمک خیرین اقدام به تهیه کانکس و ایجاد مکانی همیشگی برای برگزاری کلاس‌ها کردیم.

وی عنوان کرد: این کلاس‌ها به صورت هفتگی برای کودکان برگزار می‌شود که در آن مربیان گروه در ایام سال تحصیلی به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و کمک تحصیلی و در تابستان و ایام تعطیلات، به آموزش فعالیت دیگر از جمله آموزش زبان، ساخت عروسک و بدلیجات برای دختران، کلاس‌های نقاشی، ورزشی و غیره می‌پردازند.

مدیر گروه جهادی شهید روشان با بیان اینکه گروه این جهادی در اعیاد و مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری جشن و رویدادهای متعدد به ویژه برای کودکان می‌کند، ابراز داشت: به همین منظور نیز به مناسبت اعیاد، هدیه‌های مختلفی از جمله پوشاک، کفش و لوازم‌التحریر میان کودکان توزیع می‌کنیم.

حجت الاسلام چهارمحالی درباره دیگر اقدامات این گروه یادآور شد:گروه جهادی شهید روشان از سال ۹۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و هر ساله در تابستان و تعطیلات عید نوروز به مناطق محروم کشور اردوی جهادی داریم. در این اردوها نیز به بازسازی مدارس، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و آموزشی، ارائه خدمات پزشکی رایگان به نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: همزمان با شب یلدای امسال نیز ۳۰۰ جفت کفش و بیش از ۵۰۰ عدد لباس نو برای کودکان نیازمند در دست تهیه داریم.

مدیر گروه جهادی شهید روشان با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این گروه توانمندسازی زنان در مناطق آسیب دیده است، اظهار کرد: به همین منظور نیز در روستاهای آسیب دیده سیستان و بلوچستان با کمک خیرین اقدام به راه‌اندازی یک خیاط خانه کردیم که در حال حاضر برای بیش از ۵۰ نفر از بانوان اشتغال زایی انجام شده است.

حجت الاسلام چهارمحالی ادامه داد: به علاوه قرار است به زودی در نقاط محروم استان خوزستان، یاسوج و خراسان جنوبی نیز این خیاط خانه‌ها را راه اندازی کنیم تا برای زنان سرپرست خانوار و نیازمند اشتغال زایی انجام شود.

 

پایان پیام/ 704