اعطای وام قرض الحسنه به نیازمندان تحت پوشش توسط خادمیاران منطقه ۱۴

اعطای وام قرض الحسنه به نیازمندان تحت پوشش توسط خادمیاران منطقه ۱۴

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
مسئول کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ۱۴ از اعطای ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات وام قرض الحسنه به نیازمندان تحت پوشش منطقه در یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان سید محمد حسین میرعبدالحق مسئول کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران گفت: با توجه به اینکه در کانون‌های خدمت رضوی استان تهران زیرساخت‌های تاسیس صندوق قرض الحسنه فراهم نگردیده است و در اعطای وام به نیازمندان با مشکل مواجه هستیم؛
 در حال حاضر با همیاری و همکاری صندوق های قرض الحسنه و خیرین منطقه توانستیم به صورت غیرمتمرکز به تعدادی از افراد نیازمند تسهیلات وام قرض الحسنه اعطا نماییم.

وی اظهار داشت: دو نفر از یاوران و خادمیاران کانون عمومی خدمت رضوی منطقه تامین مالی این تسهیلات را برای رضای خدا و به نیت خدمت امام رضایی، عهده‌دار شده‌اند و تاکنون ۲۷۰ میلیون ریال از سوی این بزرگواران تامین و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این ۲۷۰ میلیون ریال ۱۷۰ میلیون در دو فقره ۱۰۰ و ۷۰ میلیون ریال به یک بیمار سرطانی برای تامین هزینه های دارویی و انجام شیمی درمانی پرداخت گردیده و همچنین ۱۰۰ میلیون ریال هم در اختیار یک خانواده نیازمندی که متاسفانه پول ربا دریافت کرده بودند؛ قرار گرفت تا این خانواده از پرداخت پول نزولی رهایی یابند.

 مسئول کانون عمومی منطقه بیان کرد: خانواده های دریافت کننده وام از سوی خادمیاران، شناسایی و صحت سنجی شده اند؛ و نحوه بازپرداخت وام های اعطایی به صورت اقساط ۱۰ ماهه تا ۲۰ ماهه می باشد و با توجه به منابع و همچنین نیاز متقاضیان قابل تغییر 
می باشد. در صورتی که بتوانیم از خیرین و صندوق های قرض الحسنه منابع مالی را تامین کنیم، این کار خداپسندانه ادامه خواهد داشت.

 میرعبدالحق در پایان گفت: تعداد افراد متقاضی وام قرض الحسنه بسیار زیاد است، ولی متاسفانه  توانایی مجموعه خادمیاری در این زمینه محدود می‌باشد و امیدوار هستیم که ان شاءالله با تدابیر  خردمندانه مسئولین آستان قدس و بنیاد کرامت استان تهران نسبت به تاسیس صندوق قرض الحسنه ی امام رضایی با توان خادمیاران  فراهم گردد، تا همه ی خادمین امام رئوف(ع) بتوانند در این سنت زیبای قرض الحسنه مشارکت داشته باشند و فرهنگ ارائه تسهیلات قرض الحسنه در بین مومنین و محبین حضرت رضا علیه‌السلام ترویج یابد.

پایان پیام/ 704