دعوت مدیرکل ارشاد مازندران از بچه های مسجد برای پیوستن به پویش چله قرائت سوره «الرحمن»

دعوت مدیرکل ارشاد مازندران از بچه های مسجد برای پیوستن به پویش چله قرائت سوره «الرحمن»

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اعضای کانون های مساجد استان دعوت کرد برای به ثمر نشست زحماتشان در اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان به پویش چله قرائت سوره «الرحمن» بپیوندند.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن قدردانی از همت والای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران برای کسب رتبه های برتر در جشنواره قرآنی مدهامتان، اظهار کرد: دبیرخانه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه سه رده سنی زیر هفت سال، 7 تا 16 و 16 تا 30 سال درحال نام نویسی از فعالان قرآنی سراسر کشور است که امید می رود مازندرانی ها در تعداد ثبت نامی ها و همچنین منتخبین در رشته های این دوره از مسابقات از استان های برتر باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این دوره از جشنواره تا 30 آذرماه فرصت دارند، گفت: هر یک از فعالان قرآنی می توانند فقط در یکی از رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم،اذان، مکبری، صحیح خوانی نماز و استعدادیابی ثبت نام نمایند.

 

وی یاد آورشد: مرحله استانی این دوره از جشنواره مدهامتان همانند سال گذشته از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.irبرگزار می شود.

 

 

زارع در ادامه به پویش چله قرائت سوره «الرحمن» اشاره کر و افزود: از سوی دبیرخانه این دوره از جشنواره مدهامتان مقرر شد به نیت کسب توفیق بیشتر متسابقین در مسیر خدمت به ساحت قرآن کریم، برکت یافتن و به ثمر نشست زحماتشان در اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان و فراتر دیدن این مسابقات از سایر فعالیت های جاری اداری، در ۴۰روز باقیمانده تا پایان ثبت نام در پانزدهمین مرحله جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران سوره مبارکه «الرحمن» روزانه تلاوت شود.

 

 

وی با بیان اینکه به فرموده حضرت زهرا(س) «قرائت کننده سوره الرحمن در ملکوت آسمان ها و زمین، اهل بهشت خوانده می شود.»، گفت: چله قرائت سوره «الرحمن» از ۲۱آبان ماه جاری آغاز و تا۳۰آذر ماه به پایان خواهد بود.

 

 

زارع با بیان اینکه زمان مورد نیاز برای تلاوت این سوره مبارک ۵تا۷دقیقه است، از اعضای کانون های مساجد استان دعوت کرد برای به ثمر نشست زحماتشان در اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان به پویش چله قرائت سوره «الرحمن» بپیوندند.

 

 

 

به گزارش شبستان، در مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به میزبانی مشهد مقدس،‌ «محمدرضا رضایی»از کانون آیت الله کوهستانی بهشهر در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه دوم کشور، «علی کبیری» از کانون خانه خورشید مسجد محدثین بابل رتبه دوم رشته قرائت و «سیدپارسا انگشتان» از کانون یاوران حضرت مهدی(عج) ساری رتبه چهارم رشته قرائت تحقیق را کسب کردند.

پایان پیام/ 286